Longontsteking

18-07-2020 om 14:40 uur

Goedenmiddag mij naam is mirella. Mij moeder heeft afgelopen zeven dagen met longontsteking in het ziekenhuis gelegen. Sinda gisteren is ze weer thuis. Ik wou weten ze ligt bijna de hele dag te slapen en heel moe is dit normaal na een longontsteking

Login of registreer om te reageren
18-07-2020 om 19:18 uur

ja hoor, dat is normaal. elke week een klein stapje vooruit, herstel kan echt maanden duren.
maar als je het niet vertrouwd dan advies bij de huisarts vragen
beterschap voor je moeder!

Login of registreer om te reageren
18-07-2020 om 20:56 uur

Wat vervelend voor je moeder zeg. En ook voor jou natuurlijk.

Ik ben het eens met Emsepems. Zo moe zijn en veel slapen kan kloppen in deze fase. Zonder gekke dingen wordt dit steeds minder en kan je moeder steeds iets meer. Maar daar gaat tijd overheen, soms meer dan je zou willen.

Als ze zich wat beter voelt, kan ze misschien bij een longfysio terecht. Die kan haar kracht en conditie heel verantwoord helpen verbeteren.

En natuurlijk een arts bellen bij twijfels of vragen.

Beterschap voor je moeder.

Login of registreer om te reageren
21-07-2020 om 06:47 uur

Hallo Mirellabakker,

Zoals emsepems en suus01 al schrijven kost herstellen van een longontsteking tijd. In veel gevallen hebben mensen na een longontsteking een periode weinig energie en zijn extra vermoeid. Op de website van het Longfonds kun je de brochure ‘hoe herstel ik van een longontsteking’ bestellen. Hierin kun je er alles over lezen: https://bestellen.longfonds.nl/product/boekje-longontsteking/.

En als je het niet vertrouwd inderdaad arts bellen.

Beterschap voor je moeder.

Met vriendelijke groet,
de Advieslijn

Login of registreer om te reageren