Voor het eerst Seretide(buikklachten)

17-07-2020 om 07:17 uur

Gisteravond voor het eerst Seretide genomen. Ik kon tot 05:00 uur niet slapen. Maar dat was niet echt het probleem. Vervelender was de misselijkheid en vooral de buikkrampen. Ik heb ook gas-reflux, en ben bang dat die hierdoor wordt gestimuleerd. Zijn buikklachten een bijwerking van Seretide? Of moet het van iets anders komen? Ik ben overgevoelig voor noten en gluten - maar die zitten geloof ik niet in de aerosol? En kun je ook klachten hebben, omdat je het voor het eerst gebruikt, dat je lichaam moet wennen? Tweede vraag: is de dosis 25/250 een veel sterkere dosis (qua luchtwegverwijder) dan mijn oude Symbicort dosis van 6/200?

Login of registreer om te reageren
17-07-2020 om 07:31 uur

25/250 klinkt alsof je seretide gebruikt ipv serevent?

Login of registreer om te reageren
17-07-2020 om 07:53 uur

Het is Salmeterol/fluticasonpropionaat. O ja, het is dan Seretide! Is dat minder goed dan Serevent? O, ik zie het. Serevent is alleen de luchtwegverwijder, toch? En Seretide de combinatie met ontstekingsremmer/onderhoudsmedicatie.

Login of registreer om te reageren
17-07-2020 om 08:20 uur

Serevent is alleen luchtwegverwijder, seretide is een combi ontstekingsremmer en luchtwegverwijder.

Login of registreer om te reageren
17-07-2020 om 13:29 uur

Ja dat bedoel ik. Ik denk (hoop) nu dat ik zo misselijk ben, omdat ik oude rijst heb gegeten (5 dagen in de koelkast), schijnt de kans op Bacillus Cereus aanzienlijk toe te nemen.

Login of registreer om te reageren