langdurige longverwijder zoals ventolin

15-07-2020 om 09:17 uur

Ik heb last van kortademigheid door reflux (naast de astma - maar die is redelijk onder controle). Mijn probleem is dat ik van de formetorol in symbicort (langwerkende longontspanning) benauwd word, maar van ventolin niet. Wat is het verschil tussen deze twee? Ik ben bang dat de formetorol mijn sfincter ontspant (klepje bij slokdarm), terwijl ventolin dat niet doet. Enige ideeën voor langdurige luchtwegverwijders die lijken op ventolin?

Login of registreer om te reageren
15-07-2020 om 12:12 uur

Ik kan ook niet tegen Foradil, dus ik heb het laten omzetten in Serevent. Maar ik denk dat iedere luchtwegverwijder - kort en langwerkend - deze nadelen wel heeft. Er staan op het forum een aantal ervaringsverhalen van mensen die op de lange termijn een maagzuurremmer nodig hebben. Ik ook inmiddels.

Login of registreer om te reageren
15-07-2020 om 16:40 uur

Oh, dit hebben meer mensen? Vervelend voor je ook. Gebruik je dagelijks maagzuurremmers? Ik ga nadenken over Serevent! Dank.

Login of registreer om te reageren
16-07-2020 om 21:49 uur

Klopt het dat Serevent alleen 120 aangeeft - dat het geen teller is? Want mijn Serevent blijft op 120 steken, nu ik hem voor het eerst gebruik.

Login of registreer om te reageren
24-07-2020 om 10:56 uur

Veel mensen met (ernstig) astma gebruiken maagzuurremmers, ik zelf ook.
Ik heb inderdaad dezelfde theorie , dat het maagklepje ontspant door de astma medicatie waardoor
maagklachten ontstaan. Erg vervelend..., succes.

Login of registreer om te reageren