Spierkramp bij gebruik Foster 200/6 en 100/6

14-07-2020 om 14:11 uur

Ik gebruikte Foster 100/6 2x2 pufjes per dag. Door spierkrampen ben ik door de longarts een aantal keren op andere medicatie gezet (eerst Alvesco, daarna Relvar en tenslotteAirFluSal) maar voor mijn benauwdheid helpt niets zo goed als de Foster. Daarom nu op de Foster 200/6 2x1 puf per dag. Ik merk dat ik hier niet voldoende aan heb. En ook komen de krampen terug, vooral in mijn tenen en onder mijn voeten.
Weet iemand welk bestanddeel de spierkramp veroorzaakt? Is dat een bestanddeel van de longbeschermer of juist van de luchtwegverwijder? Blijkbaar heb ik meer luchtwegverwijder nodig dan de 2 pufjes 200/6 per dag.
En is er iets te doen tegen de krampen? Zou graag Foster willen blijven gebruiken (in hogere dosering) maar dan graag zonder deze vervelende bijwerking.

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 15:05 uur

De luchtwegverwijder veroorzaakt de kramp. Heb je al geprobeerd of het helpt om extra magnesium te slikken? Werkt bij mij heel goed.

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 18:05 uur
Reactie op Daantje

De luchtwegverwijder veroorzaakt de kramp. Heb je al geprobeerd of het helpt om extra magnesium te slikken? Werkt bij mij heel goed.

Dank je Daantje. Ik vroeg dat aan mijn longarts, maar die zij dat magnesium slikken alleen helpt als je een tekort hebt aan magnesium en dat de krampen veroorzaakt worden door een bestanddeel van het medicijn (en dus niet door magnesiumtekort). Maar ik ga het zeker proberen. Wat slik jij? Gewoon magnesium of magnesium citraat? en welk merk? Ik ben bereid alles te proberen!

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 18:09 uur

Ook ik gebruik magnesium (citraat) voor de spierkrampen. ook mij helpt dit. Huismerk maakt bij mij niet uit. trekpleister en kruidvat hebben vaak 2e halve prijs

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 20:48 uur

Ik heb gewoon huismerk en citraat werkt bij mij niet beter dan de andere.

Login of registreer om te reageren
16-07-2020 om 12:25 uur

Veel dank. Ik ga het uitproberen! Hoop zo dat het bij mij ook gaat werken....

Login of registreer om te reageren
16-07-2020 om 12:53 uur
Reactie op Daantje

Ik heb gewoon huismerk en citraat werkt bij mij niet beter dan de andere.

Bij mij helpt citraat wel beter.
de andere is goedkoper, die probeer ik dan weer en na een tijdje komen de spierkrampjen weer terug.. Dan ga ik toch maar weer naar de citraat

Login of registreer om te reageren
04-09-2020 om 12:55 uur

Ik heb daar ook last van en sinds ook ik extra Magnesium gebruik is het minder.. ik gebruik van Licovitaal Magnesium 400 B6/L-Tryptofaan.
Heel vaak tweede gratis.. Sterkte ik weet wa5 he5 is..O erg en pijnlijk..

Login of registreer om te reageren
04-09-2020 om 12:56 uur
Reactie op Addy49

Ik heb daar ook last van en sinds ook ik extra Magnesium gebruik is het minder.. ik gebruik van Licovitaal Magnesium 400 B6/L-Tryptofaan.
Heel vaak tweede gratis.. Sterkte ik weet wat het is, zo erg en pijnlijk..

Login of registreer om te reageren