COPD en hoe nu verder?

13-07-2020 om 07:19 uur

Hoi lotgenoten,

4 weken geleden belde ik zelf de ambulance voor een 2de klaplong in 6 maanden tijd, en hoopte weer binnen 5 dagen weer thuis te zijn. 16 dagen later.......waarvan 10 met een ingeklapte long, welk is opgelost via pleurctomie en bullectomie operatie, zit ik mij te bedenken hoe ik verder moet.

Naast de diagnose COPD en de vele zwarte plekken op de CT scan vd longen, weet ik eigenlijk weinig.....over 9 dagen heb ik mijn eerste afspraak met de longarts. De medice vragen worden dan allenmaal beantwoord, dat komt dus wel goed.

Het besef is nog niet helemaal tot mij door gedrongen, ik herstel voorspoedig, en had tot voor kort helemaal geen merkbare long problemen. Toch heb ik me maar aangemeld op dit forum, waarom weet ik (nog) niet. Ik heb vrienden en familie voor me klaar staan, die naar mijn geratel willen luisteren, dus ook op dat front zit het goed.

Mvg Boris (40 jaar)

Login of registreer om te reageren
13-07-2020 om 10:59 uur

Wat heftig joh! Je bent nog betrekkelijk jong. Heb je gerookt of rook je nog steeds?

Login of registreer om te reageren
13-07-2020 om 16:24 uur

10 jaar geleden ben ik van roken overgestapt naar medi wiet ivm whiplash klachten, dit was nog wel met tabac (3-5 per dag). Hier ben ik gelijk mee gestopt, en probeer het nu met een vaperizor.

Ik heb een aantal jaar op Schiphol, aan vliegtuigen gesleuteld, en ben daar bloot gesteld aan verschillende chemicalien.

Of het nu door mijn light sigaretten, cannabis, of mijn werk is gekomen weet ik niet.

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 10:02 uur

Welkom op het forum. Dat is zeker heftig omdat je zo jong bent. Het is natuurlijk eerst afwachten wat de longarts zegt. Ik heb ook copd4. Ik hoop dat je wat aan het forum hebt. Veel lezen en vragen mag natuurlijk altijd. :)

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 14:23 uur

Boriss, welkom op het forum.Wens je veel sterkte en succes bij de LA

Login of registreer om te reageren
15-07-2020 om 09:42 uur

Bedankt Anna, Jacquelinneke en Thirza, voor dit warme welkom.

Login of registreer om te reageren