Ik ben kees

12-07-2020 om 18:03 uur

Dag allemaal

Ik ben kees. 59 jaar jong en copdjer van beroep :) Eerlijk gezegd ben ik een oudgediende hier maar heb heel lang niks meer van me laten horen. Alles bij elkaar sukkel ik alweer een jaar of 20. Ik heb een goeie tijd achter de rug na goeie fysio waarbij ik met zero ben begonnen en mezelf heb opgewerkt naar 70 %. Dit heb ik jaren kunnen vasthouden maar uiteindelijk ben ik toch ingehaald door de tijd en heb ik die strijd verloren. Nu ... 36 % aan long capaciteit in goeie dagen maar nog steeds geen zuurstof fles :)

Ik heb een heel arsenaal aan onderhoud medicatie en de dingen die nog kan doen doe ik zo goed als ik kan. Wandelen, fietsen en af en toe een stukje scooter rijden.

Elke maand naar het ziekenhuis voor 3 Xolair injecties welke ik nu al weer menig jaren mag krijgen doen nog steeds goed hun werk. daarnaast veel stomen en de sinussen spoelen met een zoutoplossing, vitamine c en mutivitamines is het heel lang stabiel gebleven.

Helaas ... na een gevecht van een lange tijd lijk ik toch de strijd langzaam te gaan verliezen. Mijn laatste controle bij mijn nieuwe longarts "Chef dé Clinic" is gebleken dat mijn lichaam niet meer uit zichzelf kan herstellen bij verkoudheden, bijholte ontstekingen etc etc.... en spelen de longen steeds vaker op. De laatste kuur was de zoveelste cocktail en heeft iets geholpen. De bloeduitslagen waren op zich weer goed en ben ook getest op corona antilichamen . Deze was negatief.

Buiten het arsenaal aan medicatie .... is er besloten om morgen te beginnen met "Azitromycine" 3 maal per week 250 Mg als onderhoud medicatie in de hoop dat het allemaal nog wat rustiger mag worden. Ik heb er al het eea over gelezen en lees veel positieve reacties.

Fotografie is een van mijn hobby's en mag mezelf rijk prijzen met 2 mooie objectieven. 70-200 mm 2.8 en een macro 105 mm 2.8. Deze laatste is een mooie lens en kan meer dan alleen macro.

Ik schiet met een Nikon D5200 en ben aan het sparen voor een D750. Heb het toestel al een aantal keren in mijn handen gehad en het voelt als thuis.

Ik heb zeker nog wensen zoals een brommobiel .... maar of dit nog iets wordt, de tijd zal het leren.

Mtvrgrt kees

Login of registreer om te reageren
13-07-2020 om 06:10 uur

Hoi Kees,
Ik ben pas nieuw hier, dus ik kan niet veel adviseren over medicijnen,
maar die Nikon zou ik gewoon kopen, desnoods met een lening. Geniet ervan.

Annika

Login of registreer om te reageren
14-07-2020 om 10:04 uur

Welkom op het forum. Ik heb ook copd. Het is altijd schrikken als je weer achteruit gaat.
Geniet van je foto hobby.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
15-07-2020 om 05:43 uur

@AnnikaA

Qua medicijnen heb al zo'n beetje alles gehad. Heb al eerder te horen gekregen dat ik uit gemedicijnd ben en men niets meer voor mij kan doen. De enigste medicatie welke nog overgebleven is:

Puffers:

1) Foster 3 x 2 per dag
2) Breeze hale 1 x per dag

Foster was experimenteel omdat niks anders meer hielp. Breeze hale kwam jaren later erbij en daar heb ik veel baat bij. Ik neem deze voor het slapen gaan omdat het een verbeterde nacht rust geeft.

Alle voorgaande puffers hebben geen baat meer.

Verders wel de nodige onderhoudspillen.

De "Azitromycine" waar ik afgelopen maandag mee gestart ben lijkt zijn werk te doen. Ik hoest nu een heel stuk minder. Vanavond de 2e pil nemen en dan op vrijdag de 3e.

Doordat ik nu een stuk miner hoest ben ik een stuk rustiger en kom ik langzaam tot rust van al die inspanningen. Hopelijk zet het door en kan ik de draad (deels) weer oppakken.

Een lening opnemen voorde camera body .... pppfffff .... zo verleidelijk maar die rente maakt het dan wel erg duur. Ik kan voorlopig nog vooruit met de D5200 dus ...

@Anna50

Zal ik zeker doen :)

Mtvrgrt kees

Login of registreer om te reageren
15-07-2020 om 07:23 uur

Met mijn Hollandse zuinigheid heb ik ook nog nooit een lening afgesloten, maar ik woon nu in het buitenland en hier heeft iedereen wel een lening en leeft alsof het z'n laatste dag is. En nu met het coronagedoe kan je met een hele lage rente een lening afsluiten. Ik weet niet hoe het in NL zit.
Succes met fotograferen en met je gezondheid.
Annika

Login of registreer om te reageren
19-07-2020 om 08:17 uur

@AnnikaA

Nederland is een duur land geworden sinds de invoering van de Euro. En dan met name belasting. Echt absurd. Ook qua medicatie moet men de laatste jaren, (desondanks goede verzekering) steeds meer zelf gaan betalen.

@ All

Thx

Mtvrgrt kees

Login of registreer om te reageren