Lege rhinocort turbohaler

12-07-2020 om 07:20 uur

Kan iemand mij misschien helpen met een opzetstukje van een rhinocort tubohaler.
Omdat het niet meer leverbaar is zou ik ook willen proberen het over te zetten op de pulmicort

Groeten André

Login of registreer om te reageren
28-09-2020 om 09:33 uur

Ik heb Google hier op losgelaten, en kwam dit tegen:

BEWAAR HET OPZETSTUK VAN DE RHINOCORT TURBUHALER
Wat betekent dit concreet? Hagedoorn licht toe: “De Rhinocort Turbuhaler is van de markt, maar als patiënten het device nog hebben bewaard, dan kunnen allergologen de Pulmicort 100 Turbuhaler voorschrijven. Wanneer de patiënt het opzetstuk van de Rhinocort op de Pulmicort plaatst, wat makkelijk te doen is, dan heeft hij precies wat hij nodig heeft. Een grote patiëntengroep heeft hier baat bij. Het is daarom van belang dat patiënten het opzetstuk van hun Rhinocort Turbuhaler bewaren.”
Bij de fabrikant van de Rhinocort is gevraagd of ze nog opzetstukjes hebben liggen, maar op het moment van
schrijven is dit nog niet duidelijk. Mochten er in de toekomst geen opzetstukken meer beschikbaar zijn, zal worden onderzocht of het 3D-printen hiervan een mogelijkheid is of dat er een bedrijf kan worden gevonden om de opzetstukken te produceren.

Bron: https://www.ariez.nl/wp-content/uploads/2020/02/NTvAAKI1_2020_interview…

Login of registreer om te reageren