Goeiedag, even voorstellen.

08-07-2020 om 15:17 uur

Hallo allen,

Ik ben Lorena, 32 jaar oud, en heb sinds een paar maanden last van benauwdheid.

Vorig jaar heb ik waarschijnlijk een hogere luchtwegontsteking gehad die mijn schildklier overhoop gehaald heeft. Van de luchtwegontsteking merkte ik destijds niets. Dit jaar lijkt er weer wat te rommelen en deze keer merk ik er zeker wel wat van. Sinds januari last van een droog hoestje en pijn/kriebel hoger in de borst. Sinds 2 maanden speelt benauwdheid ook een rol. Vooral als het vochtig is moet ik erg naar lucht happen. Ook een soort slijm achterin de keel dat ik niet echt weg kan slikken. Voor de goede orde; ik heb een corona test gedaan en deze was negatief. Ik vermijd mensen/drukke plekken en bescherm mezelf ook goed dus corona had ik sowieso niet verwacht.
Inmiddels bij de huisarts geweest en die heeft mij een Flixotide Diskus voorgeschreven, omdat zij denkt dat het hoesten mijn luchtwegen geïrriteerd heeft. Ik geloof niet dat het aan het hoesten ligt, omdat het eerder een droog kuchje is dat zich hooguit 1x per dag uit. Heb de bijwerkingen gelezen en die verontrusten mij, omdat er staat dat 1 op 10 een longontsteking ervan krijgt. Daar zit ik natuurlijk helemaal niet op te wachten en ik zou eigenlijk liever gewoon duidelijkheid willen hebben over wat de oorzaak kan zijn. Ben het eigenlijk niet eens met ‘zomaar’ medicatie te nemen om te ‘zien’ of het beter wordt. Ik heb ook 10 jaar gerookt - nu bijna 1 jaar gestopt - en ben eigenlijk bang dat het misschien COPD is ofzo. Herkent iemand zich in mijn verhaal of kan iemand iets zinnigs zeggen over wat het kan zijn? Ook misschien ervaringen met die Flixotide? Mijn huisarts doet heel erg moeilijk over doorverwijzingen.

Login of registreer om te reageren