Herstel na longembolie

06-07-2020 om 05:57 uur

Ik heb 8 januari een meerdere longembolieen en een longinfarct gehad. Nu heb ik sinds een paar weken dat ik enorm zweet tijdens inspanning. Probeer elke dag een uur te lopen. Dacht eerst dat het door het warme weer kwam maar heb toch een idee dat het wat anders is. Sinds het weekend merk ik dat het lopen moeizaam gaat. Heb meestal eerst wel wat druk op de borst maar nu heb ik echt pap in mijn benen. Ben gisteren maar een kwartier wezen lopen want ik werd gewoon beroerd. Naar voelen, klamme handen, pijn in rug en ribbenkast rechts. Heb ik dan toch weer teveel gedaan?

Login of registreer om te reageren
06-07-2020 om 06:56 uur

Met longmbolieƫn en een -infarct ben ik gelukkig niet bekend.

Ik weet niet of je bekend bent met longrevalidatie. Ik leerde daar dat als ik ga zweten, ik me te hard inspan. Dan moet ik mijn tempo verlagen en zo nodig pauze nemen.
Daarbij bedoel ik zweten tijdens normaal rustig wandelen, fietsen of een andere activiteit, anders dan zware inspanning. Bij bijvoorbeeld een stevige wandeling is het logisch dat je gaat zweten.
Misschien kun je met deze tip al iets.

Hopelijk knap je snel weer op!

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
06-07-2020 om 07:54 uur

Beste,

Als er een knik in het verhaal zit en je twijfelt, zou ik in ieder geval even contact opnemen met de arts die de diagnose heeft gesteld van de longembolieƫn. Het kan geen kwaad even te overleggen. Soms past het in het kader van het herstel, maar je bent nu een half jaar verder dus zou ik voor de zekerheid overleggen.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren
06-07-2020 om 10:34 uur

Bedankt voor jullie reactie. Ik heb voor de zekerheid even naar de interne gebeld. Zij leggen mijn cases voor bij mijn verpleegkundige. En dan wordt ik terug gebeld.

Login of registreer om te reageren