Even voorstellen, ik ben Marjolein

05-07-2020 om 12:22 uur

Hoi allemaal, ik ben Marjolein. Begin maart werd ik ziek en had erg veel last van mijn longen. Erg benauwd, pijnlijke longen, alsof er twee handjes onder mijn longen dichtknepen. Bingo, Corona, dacht ik. Rustig uitzieken. Niet dus. Na 6 weken naar de huisarts die aan astma dacht. Dat was gek. Ik was zo kortademig dat ik ventolin meekreeg. Na weer 5 benauwde weken toch terug en na foto’s, onderzoek en longarts de diagnose astma. Na maanden van benauwdheid aan de Foster twee maal daags twee inhalaties en tussendoor ventolin. Ik ben heel sportief, deed aan fitness, heb drie paarden en twee honden, waar ik gelukkig geen last van heb en zit/zat nooit stil. Nu ben ik vaak ontzettend moe en benen die slap aanvoelen.
Ik bekijk het positief en probeer de zaak onder controle te krijgen. Heb veel hobby’s, kinderen en kleinkinderen maar dit beperkt mij toch wel erg! Maar, zo te lezen ben ik niet de enige! ;)

Login of registreer om te reageren
05-07-2020 om 12:55 uur

Welkom Marjolein.
Dat lijkt me inderdaad wel even erg pittig als dat zo komt als diagnose en je ineens beperkt bent in wat je normaal doet.
Heb je baadt bij de medicijnen voor je gevoel?
Je bent zeker niet de enige. Ik merk dat ik hier veel lees wat o zo herkenbaar is. Dat zul je ook hebben denk ik.
Goed dat je het positief bekijkt. Ik kan me echter goed voorstellen als er momenten zijn dat dit even niet lukt. En ook daar zal je dan niet de enige in zijn.

Login of registreer om te reageren
05-07-2020 om 19:30 uur

Bedankt voor de aardige reactie! De medicijnen helpen wel, maar ik heb een behoorlijk benauwd weekend gehad. Ik hoor mezelf ademhalen. Mogelijk door vochtigheid en redelijk warm weer? Dan maakt me wel onzeker. Ja, het is vreemd. Achteraf mogelijk de laatste jaren wel wat signalen gehad maar die niet als astma opgepikt! Inderdaad fijn om ervaringen van anderen te lezen en zo meer te weten te komen.

Login of registreer om te reageren