Kerkdiensten, theater, bioscoop

09-06-2020 om 12:59 uur

Ik gooi het maar even op één hoop. Voor de gelovigen, gaan jullie na 1 juli naar de kerk? En voor de anderen, kopen jullie een kaartje voor het theater of bios?
Of vind je dit echt onverantwoord?

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 13:46 uur

Voor theater of bios wil ik altijd al aan het gangpad zitten. Dat zou ik nu ook weer doen als dat kan.
Onverantwoord vind ik het nu zeker niet, omdat er zo weinig mensen zijn. Een volle bios zou ik voor mijzelf een minder handig plan vinden. Dan wacht ik liever iets langer tot iedereen de film al gezien heeft en het meestal minder druk is.
In het theater zit ik het liefst zo dicht mogelijk bij de deur en glip ik weg tijdens het slotapplaus.

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 14:38 uur

Ik ben al naar de bioscoop geweest. Het is veiliger dan naar de supermarkt. Ik heb nergens iets aan hoeven raken, we zaten met veertien mensen in een zaal en je werd een plaats toegewezen zo ver mogelijk uit elkaar. Prima geregeld.

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 16:08 uur

Kerk zou ik trouwens meer problemen mee hebben omdat zingen bewezen tot veel besmettingen heeft geleid en je kan de dienst meestal ook online volgen. Ik besef dat dat geen volledige vervanging is.

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 16:11 uur

Wat Daantje zegt ben ik het mee eens. De bond van koren heeft ook nog geen toestemming gegeven volgens mij en raadt minimaal 4 meter afstand aan van elkaar.

Zelf ga ik nog nergens heen aangezien ik niet in staat ben, maar ik verlang naar buiten de deur eten met vrienden en lekker naar de bios gaan enzo. De regels zijn echt heel strikt en licenties verliezen wil niemand.
Ik was wel verbaasd zondag toen de kerkklokken me weer wakker maakten haha (kijk geen nieuws en ben niet gelovig dus dit had ik gemist).

Login of registreer om te reageren
10-06-2020 om 08:08 uur

Nee hoor, ik ga er niet heen.
Ook boodschappen doe ik nog niet, of het moet aan t eind van de avond zijn, wanneer het erg rustig is.
terrasje wil ik wel doen, maar ook alleen als t rustig is.

voor mijn verrekijker moet ik eigenlijk in het centrum van de stad groningen zijn... ik heb het probleem met lijm zelf maar tijdelijk verholpen.

of het wel doen onverantwoord is? dat lijkt me niet, grote kans dat t goed gaat. Maar ik wil t risico niet.

Login of registreer om te reageren
10-06-2020 om 08:42 uur

Ook ik ga nog nergens heen, misschien ooit een keer op een erg rustig terrasje waarbij je ook met wc bezoek de ruimte kun nemen, want dat merk je vaak, dan is alles goed geregeld maar sta je alsnog dicht op elkaar met naar de wc gaan.
Ik blijf het een minder ontspannen gebeuren vinden op die manier.
Ik denk ook dat het merendeel wel goed zal gaan, maar neem ook geen risico's

Login of registreer om te reageren
14-06-2020 om 08:38 uur

Ik ben ook in dubio. Ik weet niet hoe het bij jouw kerk is, Thirza, maar bij die van mij (RKK) is zingen voorlopig niet toegestaan. Alleen voorzang.

Persoonlijk denk ik dat het met de genomen maatregelen veilig zal zijn, maar omdat mijn kerk blijft livestreamen kan ik de keuze nog even uitstellen

Login of registreer om te reageren
19-06-2020 om 12:21 uur

@Lisan, voorlopig ga ik zeker nog niet naar de kerk. Wij hebben een relatief klein kerkgebouw en al wat ouder, dus er is niet echt een goede luchtverversing dan alleen wat open ramen. Dat vind ik te weinig.

Login of registreer om te reageren