Kriebel in luchtpijp en hoestbuien

02-06-2020 om 18:46 uur

Herkent iemand deze klachten bij COPD. Ik heb bijna de hele dag een kriebel in mijn luchtpijp en ook zo'n reutel. Moet dan vreselijk hoesten. De ene keer zit het heel vast en de andere keer hoest ik wel wat los. Echt veel slijm komt er niet uit. Ben zo moe iedere dag daardoor. En is er iets wat ik kan gebruiken om het slijm losser te maken?

Login of registreer om te reageren
02-06-2020 om 21:30 uur

Hi Astrid, ik heb van mijn longverpleegkundige een apparaatje gekregen dat het slijm losmaakt. Het heet AerobiKA. Vraag maar eens.

Login of registreer om te reageren
03-06-2020 om 05:49 uur

Ik gebruik fluimucil. Dat zou je kunnen proberen.

Login of registreer om te reageren
03-06-2020 om 09:24 uur
Reactie op Laurina

Hi Astrid, ik heb van mijn longverpleegkundige een apparaatje gekregen dat het slijm losmaakt. Het heet AerobiKA. Vraag maar eens.

O dat zal ik even vragen dan. Dank je wel.

Login of registreer om te reageren
03-06-2020 om 09:26 uur
Reactie op Anna50

Ik gebruik fluimucil. Dat zou je kunnen proberen.

Gebruik jij dat iedere dag Anna? Ik heb het wel eens gebruikt maar lijkt me niet goed toch om iedere dag te gebruiken?
Of maakt dat niet uit?

Login of registreer om te reageren
03-06-2020 om 10:41 uur

Nee, ik gebruik het alleen als ik denk dat het nodig is. Het zal wel in de bijsluiter staan of je het elke dag mag. Maar net als zoveel zelf-medicijnen is teveel nooit goed. :)

Login of registreer om te reageren
04-06-2020 om 15:39 uur
Reactie op Anna50

Nee, ik gebruik het alleen als ik denk dat het nodig is. Het zal wel in de bijsluiter staan of je het elke dag mag. Maar net als zoveel zelf-medicijnen is teveel nooit goed. :)

Dan ga ik het ook kopen. Het is weer vreselijk nu. Stik bijna als ik moet hoesten. 😪

Login of registreer om te reageren
05-06-2020 om 09:18 uur
Reactie op Astrid36
Reactie op Laurina
Hi Astrid, ik heb van mijn longverpleegkundige een apparaatje gekregen dat het slijm losmaakt. Het heet AerobiKA. Vraag maar eens.

O dat zal ik even vragen dan. Dank je wel.

Ik heb het aangevraagd bij mijn zorgverzekeraar. Dus even afwachten nu.

Login of registreer om te reageren
05-06-2020 om 12:57 uur
Reactie op Astrid36
Reactie op Anna50
Nee, ik gebruik het alleen als ik denk dat het nodig is. Het zal wel in de bijsluiter staan of je het elke dag mag. Maar net als zoveel zelf-medicijnen is teveel nooit goed. :)

Dan ga ik het ook kopen. Het is weer vreselijk nu. Stik bijna als ik moet hoesten. 😪

Heb jij dat ook Anna een poosje na het innemen van de hoesttabletten dat je zo vreselijk moet hoesten?

Login of registreer om te reageren
05-06-2020 om 13:19 uur

Nee, dat heb ik niet. Maar ik hoest niet veel. Heb je wel veel slijm? Anders toch even de arts vragen over die kriebelhoest.

Login of registreer om te reageren
05-06-2020 om 13:35 uur
Reactie op Anna50

Nee, dat heb ik niet. Maar ik hoest niet veel. Heb je wel veel slijm? Anders toch even de arts vragen over die kriebelhoest.

Ik heb net een uur gehoest met tussenpozen. Toen kwam er wel slijm uit. Gewoon wit van kleur. Denk dat het slijm een beetje los kwam door die tabletten.
Normaal heb ik soms wel slijm. Dan zit het los en dat voelt fijner als dat vaste want daardoor moet ik zo hoesten.
Ik ga wel even een afspraak met de arts maken ja.
Is te lang geleden door de corona.

Login of registreer om te reageren