Mondkapjes

01-06-2020 om 11:07 uur

Sinds vandaag zijn mondkapjes verplicht in het OV. Ik heb thuis geoefend met een standaard wegwerpmondkapje (blauw, drielaags), maar ik kreeg het er al snel erg benauwd van. Dat zal waarschijnlijk deels met mijn astma samenhangen. Zijn er bepaalde types mondkapjes die minder snel benauwdheid geven of heeft iemand nog een andere tip? Alvast bedankt.

Login of registreer om te reageren
01-06-2020 om 11:16 uur

Misschien kun je zelf een kapje (laten) maken van een enkel dun laagje katoen? Een oud laken of t-shirt bijvoorbeeld.

Login of registreer om te reageren
01-06-2020 om 16:23 uur

Ik zou voor 2 laagjes katoen gaan. Dat ademt makkelijk, maar houdt ook net iets meer tegen.

Login of registreer om te reageren
02-06-2020 om 12:02 uur

Ik heb gamma mondkapjes en zelfgemaakt, maar vind ze vreselijk moeilijk ademen. Dit komt door de astma volgend mij.

Login of registreer om te reageren
15-06-2020 om 20:21 uur

Ik heb bewust kunststof (viziers) gezichts beschermers gekocht. In het begin deed ik daar ook nog een katoenen mondkapje bij om. Maar dat was niet te doen. Laatste dagen alleen dat vizier en daarmee heb ik het nog benauwd. Vooral met warm weer en hoge luchtvochtigheid. Wat is de oplossing. Weet iemand van de longvereniging hier een antwoord op?

Login of registreer om te reageren
21-06-2020 om 14:53 uur

Ik vind alle soorten mondkapjes echt vreselijk. Van de katoenen krijg ik het erg benauwd (op een gegeven moment word ik er zelfs duizelig van). Van die wegwerpkapjes krijg ik het ook benauwd. Bovendien vind ik het materiaal waar het van gemaakt is erg naar aan mijn huid voelen (ik ben erg gevoelig met dat soort dingen). Ik heb nog niet het juiste mondkapje gevonden....

Login of registreer om te reageren