Even voorstellen; ik ben Jacque, syndroom van Sjögren/Astma

25-05-2020 om 13:43 uur

Hallo, ik ben Jacque een vrouw van bijna 60 jaar. Werkte tot eind februari nog 32 uur in de week.
Vanaf mijn kindertijd bekend met bronchitis en sinds 2015 diagnose astma.
Sinds 1993 bekend met het Syndroom van Sjögren en volgens mij ligt hier het probleem. Ben sinds eind februari dus ziek thuis met astmatische bronchitis; antibiotica gekregen van mijn huisarts.
Daarna via de longarts verschillende medicijnen uitgeprobeerd; gebruik nu Alvesco als ontstekingsremmer.
Ben nu nog zoekende (met de longarts) naar een middel dat werkt bij benauwdheid, druk op de borst en kortademigheid.
Tot nu heb ik geen positief resultaat met de pufjes, wel veel meer spierkramp en heesheid. Zo erg dat het lijkt of mijn enkels worden afgeknepen.
Heb dus sinds dat ik ziek ben geworden veel meer last van astma en ben enorm vermoeid.

Heeft er hier iemand ervaring met Sjögren en Astma? Ik hoor het heel graag, alle info is welkom!
Hartelijke groet, Jacque

Login of registreer om te reageren
25-05-2020 om 15:49 uur

Welkom Jacque

Hopelijk vind je iemand die je kan helpen

Login of registreer om te reageren
26-05-2020 om 11:06 uur

Hoi Jacq, ik heb vanaf 1994 syndroom van Sjorgen en 1997 heb ik Brochiectasieen en chronische klachten van bronchitis . Ik gebruikte in het begin ventolin maar daar werd mijn mond alleen maar droger van. Ik kreeg het ook benauwd. Dus ben daar mee gestopt. Ik ben al sinds januari aan het kwakkelen doordat ik last heb van mijn holtes. Nu alweer voor de 3e keer ziek thuis omdat ik het ook benauwd kreeg en hoesten en druk op de borst vooral als ik in beweging ben. Gisteren heeft de longarts gebeld en die zei dat het niet door de longen komt maar door de holtes. Daar kan je het ook heel benauwd van krijgen en veel hoesten en heel moe. Heb 3x anti biotica gehad dat hielp even maar daarna weer teruggekomen. Ik spoel nu mijn neus met zoutoplossing. Dat geeft wat verlichting en hoest ik slijm beter op. Dus misschien kan je dat proberen voor je benauwdheid. Heel veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
29-05-2020 om 10:11 uur
Reactie op Roos_spaander1

Hoi Jacq, ik heb vanaf 1994 syndroom van Sjorgen en 1997 heb ik Brochiectasieen en chronische klachten van bronchitis . Ik gebruikte in het begin ventolin maar daar werd mijn mond alleen maar droger van. Ik kreeg het ook benauwd. Dus ben daar mee gestopt. Ik ben al sinds januari aan het kwakkelen doordat ik last heb van mijn holtes. Nu alweer voor de 3e keer ziek thuis omdat ik het ook benauwd kreeg en hoesten en druk op de borst vooral als ik in beweging ben. Gisteren heeft de longarts gebeld en die zei dat het niet door de longen komt maar door de holtes. Daar kan je het ook heel benauwd van krijgen en veel hoesten en heel moe. Heb 3x anti biotica gehad dat hielp even maar daarna weer teruggekomen. Ik spoel nu mijn neus met zoutoplossing. Dat geeft wat verlichting en hoest ik slijm beter op. Dus misschien kan je dat proberen voor je benauwdheid. Heel veel sterkte.

Login of registreer om te reageren
29-05-2020 om 10:26 uur

Dag Roos, bedankt voor je reactie 😊
Zout gebruik ik zelf ook graag!
Ik heb een Flaem ultrasone vernevelaar waar ik iedere dag fysiologisch zout mee inhaleer.
Probeer wekelijks naar een Zoutkamer te gaan.
Drink elke dag een glas Sole; water met Keltisch zeezout.
Verder spoel ik mijn holtes met een neusdouche met fysiologisch zout.
Hier voel ik mij dus goed bij.
Verder merk ik dat af en toe een stootkuur Prednison ook wat kracht lijkt te geven, wat ik af en toe krijg wanneer antibiotica niet voldoende is bij ernstige bronchitis.
Het is een heel gedoe....
Nu hoop ik nog iets te vinden voor de benauwdheid.
Ga me zodra mogelijk laten testen op Covid19.
Tot nu toe zijn mijn huisarts en longarts het er over eens dat mijn astma ernstiger is geworden door een virus.
Hoe nu verder?

Hartelijke groet, Jacque

Login of registreer om te reageren
29-05-2020 om 17:32 uur

Echt heel vervelend voor je! Goed dat je je laat testen op corona. Ik hoop dat nog verder goede tips krijgt voor je benauwd. Heel veel sterkte en fijne pinksterdagen. Groetjes Roos

Login of registreer om te reageren
29-05-2020 om 19:14 uur
Reactie op Roos_spaander1

Echt heel vervelend voor je! Goed dat je je laat testen op corona. Ik hoop dat nog verder goede tips krijgt voor je benauwd. Heel veel sterkte en fijne pinksterdagen. Groetjes Roos

Reactie op Roos_spaander1

Echt heel vervelend voor je! Goed dat je je laat testen op corona. Ik hoop dat nog verder goede tips krijgt voor je benauwd. Heel veel sterkte en fijne pinksterdagen. Groetjes Roos

Dankje Roos, jij ook sterkte en fijne pinksterdagen 🌞👋🏼

Login of registreer om te reageren