eosinofiele astma

24-05-2020 om 18:12 uur

Ik wil me even voorstellen. Ik ben Cor en ik weet zins een paar weken dat ik eosinofiele astma heb. Toen ik te horen kreeg dat ik astma had was dat even schrikken. Maar ja ik heb altijd gedacht dat met astma goed te leven is. Nu kom ik er achter dat ik me daar aardig in heb vergist ( lees onderschat ). Ik wist niet eens dat je verschillende vormen van astma had. Nou ik heb dus eosinofiele astma en dat vind ik echt geen pretje ( heel zacht uitgedrukt ). Ik weet regelmatig niet waar ik het moet zoeken. Nu heb ik ook nog een rib gebroken door het vele hoesten. Dus ik mag het van me zelf nu wel zeggen " het zit me nu even niet mee "

Login of registreer om te reageren
25-05-2020 om 14:53 uur

Beste Cor,
Welkom op dit forum.
Ook ik heb eosinofiel astma en inderdaad heb ook ik
daar regelmatig veel last van.
Ik heb er lang over gedaan om te accepteren dat ik niet
alles meer kan.
Je leert vanzelf wat astma voor jou betekent en hoe je
daar mee om wil gaan.
Zoek daarbij hulp want die kun je wel gebruiken
Beterschap met de ribben

Login of registreer om te reageren
25-05-2020 om 15:48 uur

Welkom Cor
Ook ik heb zeetlr waarschijnlijk Eosinofiel Asthma, die nieuwe medicijnen klinken allemaal veelbelovend, weet niet of je die al hebt

Login of registreer om te reageren
05-06-2020 om 11:40 uur
Reactie op Pioenroos

Welkom Cor
Ook ik heb zeetlr waarschijnlijk Eosinofiel Asthma, die nieuwe medicijnen klinken allemaal veelbelovend, weet niet of je die al hebt

Nee, die heb ik niet.
Wel over gelezen, maar dat ga ik zeker bespreken met mijn longarts

Login of registreer om te reageren
05-06-2020 om 11:45 uur
Reactie op joop60

Beste Cor,
Welkom op dit forum.
Ook ik heb eosinofiel astma en inderdaad heb ook ik
daar regelmatig veel last van.
Ik heb er lang over gedaan om te accepteren dat ik niet
alles meer kan.
Je leert vanzelf wat astma voor jou betekent en hoe je
daar mee om wil gaan.
Zoek daarbij hulp want die kun je wel gebruiken
Beterschap met de ribben

Dank je wel voor je berichtje. Het moeilijke is hoe ga je met de dagen om die echt heel zwaar zijn, daar moet ik echt nog mijn weg in vinden en als het nodig is om astma een plaatsje te geven in mijn leven dan zal ik daar hulp bij gaan vragen. Maar zover ben ik nog niet. Het moet eerst maar indelen.

Login of registreer om te reageren
05-06-2020 om 14:35 uur

Hallo Cor,

Welkom op het forum. Het zit je inderdaad niet mee.
Je hebt gelijk dat je eerst aan het idee moet wennen.
Daarna kun je je inlezen en kun je een lijstje met vragen maken, die je aan de longarts wilt stellen.
Wacht niet te lang met hulptroepen inschakelen want die kunnen je situatie verlichten.
Denk aan: longverpleegkundige en longfysiotherapeut.
Voor nu met je zere rib is het misschien handig om een hoofdkussen in je armen te houden en tegen je aan te drukken en dan te hoesten. Dit schijnt je ribben beter op hun plaats te houden. Geeft minder pijn en minder kans op kneuzing of breuken. Dit heb ik een keer op het forum gevonden bij de zoekfunctie. Ik hoop dat het bij jou ook helpt.
Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Groetjes Spirit

Login of registreer om te reageren
06-06-2020 om 10:05 uur

Hoi Cor,
Inderdaad, die dagen waarop het niet lukt.
Ervan balen mag.
Sterkte

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 14:44 uur
Reactie op Spirit

Hallo Cor,

Welkom op het forum. Het zit je inderdaad niet mee.
Je hebt gelijk dat je eerst aan het idee moet wennen.
Daarna kun je je inlezen en kun je een lijstje met vragen maken, die je aan de longarts wilt stellen.
Wacht niet te lang met hulptroepen inschakelen want die kunnen je situatie verlichten.
Denk aan: longverpleegkundige en longfysiotherapeut.
Voor nu met je zere rib is het misschien handig om een hoofdkussen in je armen te houden en tegen je aan te drukken en dan te hoesten. Dit schijnt je ribben beter op hun plaats te houden. Geeft minder pijn en minder kans op kneuzing of breuken. Dit heb ik een keer op het forum gevonden bij de zoekfunctie. Ik hoop dat het bij jou ook helpt.
Hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Groetjes Spirit

Bedankt voor je lieve woorden en vooral voor de tip met het kussen het helpt echt

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 14:49 uur
Reactie op joop60

Beste Cor,
Welkom op dit forum.
Ook ik heb eosinofiel astma en inderdaad heb ook ik
daar regelmatig veel last van.
Ik heb er lang over gedaan om te accepteren dat ik niet
alles meer kan.
Je leert vanzelf wat astma voor jou betekent en hoe je
daar mee om wil gaan.
Zoek daarbij hulp want die kun je wel gebruiken
Beterschap met de ribben

Bedankt voor je berichtje. Ik kom er inderdaad op de meest onverwachte momenten dat dingen niet meer zo makkelijk gaan, maar nu weet ik waar dit vandaan kom. Dat maakt het allemaal niet makkelijk maar nu kan ik het een naam geven

Login of registreer om te reageren
09-06-2020 om 14:50 uur
Reactie op Pioenroos

Welkom Cor
Ook ik heb zeetlr waarschijnlijk Eosinofiel Asthma, die nieuwe medicijnen klinken allemaal veelbelovend, weet niet of je die al hebt

Nee, die heb ik niet. Misschien dat dit ooit te sprake komt bij de lonfarts

Login of registreer om te reageren