voorstellen

11-05-2020 om 14:44 uur

Ik ben Petra Talens. 75 jaar en heb vanaf mijn peutertijd al last van mijn bronchiën. De laatste jaren heb ik er meer last van gekregen, m.n. tijdens een verkoudheid. De laatste infectie duurde 4 maanden. Ben dan zeer kortademig en benauwd. Gebruik altijd verschillende puffers en montelukast. Het rare is, tijdens die benauwdheden blijft het zuurstofgehalte in mijn bloed toch goed. Laat het door arts opmeten. Longfoto’s wijzen niets uit . De longfunktie onderzoeken , die ik zelf zeer moeizaam vind, worden door de longarts ook niet echt als slecht beoordeeld.
Nu lees ik op dit forum , dat veel mensen met astma hun conditie door sporten opbouwen.
Hoe gaat dat als je zo kortademig ben. Zelfs yoga is mij , zeker als ik verkouden ben, teveel.
Na een verkoudheid bouw ik , samen met mijn man, het wandelen en fietsen weer op.
Thuis kan ik gelukkig nog alles doen maar omdat ik vrij aktiief ben zou ik nog zoveel meer willen.
Zijn er onder de forumleden mensen dit herkennen?

Login of registreer om te reageren
11-05-2020 om 14:49 uur

Hallo Petra, welkom. Heel herkenbaar, ik probeer te blijven bewegen in slecht tijden, is alleen lastig.

Login of registreer om te reageren