werkzaam in de kinderopvang

08-05-2020 om 16:55 uur

Hallo allemaal,
Zijn er hier mensen die werkzaan zijn in de kinderopvang? Zo ja, wat doen jullie? Aan het werk?
Ik begin maandag na weken weer op de groep te werken. Ik werk als pedagogisch medewerker op een babygroep, lichamelijk contact is onmogelijk. Wel afstand met collega's en ouders. Ik heb astmatische bronchitis en ben de laatste tijd benauwder, op dit moment speelt de natuur en als regenweer is ook mee. Verder voel ik me goed. Ik heb soms periodes op een dag dat ik (licht) benauwd ben. Ik wil graag gaan werken, maar zie er ook tegenop, niet het werk zelf maar ben bang voor besmetting. Zijn er mensen met hetzelfde probleem die in de kinderopvang of ander zorgberoep hebben?

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 21:35 uur

Hi,

Ik hebt werk op een bso en mijn astma is op dit moment niet goed ingesteld en daardoor mag ik komende week nog thuis blijven. Ik zie er erg tegenop om te gaan werken en ben ook bang voor besmetting/ wat dit met mij zal doen. Ik sta alleen op een groep dus afstand houden is voor mij dan ook onmogelijk.

Daarnaast vind ik het bizar dat binnen het onderwijs veel richtlijnen zijn (afstand tot docent/ kleinere groepen) en dat dit voor de kinderopvang niet geld. Natuurlijk is het in ons beroep moeilijker om afstand te houden maar toch..

Wat jij nog zou kunnen overwegen is dat je overlegd met je werkgever en aangeeft datje wil werken maar bepaalde veiligheidsmaatregelen kunt nemen. Bijvoorbeeld dat je collega meer de verzorgende taken op zich neemt en wellicht zijn er taken op de groep doet waarmee je meer afstand kunt bewaren zoals eten klaar maken e.d.? Ik zou het in ieder geval overleggen, soms is meer mogelijk dan je denkt :)

Login of registreer om te reageren
13-05-2020 om 16:54 uur

ja, heb er ook over nagedacht, maar ik stond vandaag bv de hele dag alleen. Het verzorgende werk aan collega overlaten vind ik geen optie, want op een babygroep is het veel verzorging en nabijheid. Ik heb inmiddels gewerkt gaat goed. Houd afstand van ouders en collega's, met collega's is soms lastig.

Login of registreer om te reageren