Alvesco 160 ervaringen en advies gevraagd

08-05-2020 om 11:31 uur

Hallo

Ik ben na 2 jaar klachtenvrij en medicatie vrij 4 weken weer aan de seretide gegaan in combinatie met salbutamol. Doordat ik vreselijk hees werd is dit een week geleden veranderd naar airflusal. Maar gezien mijn extreme kortademigheid sinds gisteren begonnen met alvesco.

Al met al ben ik nogal van het padje af. Alles gaat via de telefoon ivm corona. Mijn klachten begonnen voor mijn gevoel uit het niets en volgens de praktijk verpleegkundige komt dit door de hooikoorts aangezien ik ook een loopneus heb die ook verstopt is. Daarom ook desloratidine en mometason.

Ik word snachts wakker omdat ik voor mijn gevoel vergeet te ademen, maar heb ook al gemerkt dat hoe meer ik op mijn ademhaling let hoe kortademiger ik word.

Ik merk nu al verschil na 2 dagen geen airflusal, mijn stem komt terug.

Ik zag ook dat er veel topics over alvesco zijn, maar geen recente, maar ik wilde ook mijn verhaal even kwijt. Ik ben zo vreselijk moe ook, en dan wordt de diagnose door de telefoon gesteld . Hoop zo dat ze gelijk heeft. Ik weet ook dat ik de medicatie 2 weken de tijd moet geven. Maar werkte die bij iemand al sneller?

En hoe kan ik het beste ervoor zorgen dat ik wat meer uithoudingsvermogen krijg? Een maand geleden liep ik nog 10.000 stappen en nu is de trap op al een hele onderneming. Ben 45 maar voel me eerder 85 .

Sorry voor mijn geklaag op deze mooie zonnige dag, maar het moest even 🥴

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 13:34 uur

Vervelend om te horen hoe het met je gaat.
Met bijna alle medicijnen te je noemt heb ik ervaring. Alleen is het heel individueel hoe je er op aanspreekt.
Heb je geen longarts? Ik zou toch eens even de arts bellen voor zijn mening. Lijkt mij niet misplaatst een nieuwe longfunctie te laten maken.

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 13:43 uur

Hoi

Nee geen longarts, nog nooit geweest ook, altijd alles via huisarts en praktijk verpleegkundige. Mijn longfunctie was 2 jaar geleden perfect. Een nieuwe heb ik gevraagd, maar omwille van de corona willen ze dat nu niet en moet ik eerst wachten of de alvesco iets doet . Het is ook niet zo dat ik doodziek ben. Ben alleen kortademig en vreselijk moe en kom daardoor niet van de plaats.

Moet erbij zeggen dat ik door de corona aan huis zit en dat is echt niet bevorderlijk voor de conditie als je normaal gewend bent om vrij aktief te zijn. En hier had ik zelf op moeten letten ik weet. Een wandeling is snel gemaakt maar ik heb het laten versloffen en nu heb ik de puf er niet voor.

Ik wil het opbouwen, maar hoe?
Ik moet maandag in ieder geval terugbellen naar de verpleegkundige. Ze houdt me gelukkig wel goed in de gaten.

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 13:48 uur

Ik heb een slechte ervaring gemaakt met de behandeling door long verpleegkundige en toenmalige huisarts. Heb dankzij die twee nu veel problemen, daarom zei ik dat zo. Hoeft voor jou natuurlijk niet zo te zijn.

Ik ben iedere dag een stukje gaan wandelen en kom nu op goede dagen tot wel 15km😍 op slechte tot 6 km. Toen ik begon kon ik 4 km met pauzes. Ben wel tergend langzaam, maar ik kom er. Dus raad je aan gewoon stapje voor stapje op te bouwen, en tegen je grens aan, niet er overheen.

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 13:54 uur

Mijn jongste dochter van 10 loopt al 6 jaar bij de kinderlongarts . Weet dat de huisarts toen ze 2 was een keer zei van laat haar later maar trompet ofzo spelen dan hijgt ze niet meer zo. Toen hij met pensioen ging werd ze door de nieuwe huisarts gelijk doorgestuurd. Gelukkig zat ze toen al een jaar aan de puffers via de verpleegkundige om uit te proberen. Maar zodra ik de boel echt niet meer vertrouw ga ik dat zeker eens opperen.

Ik ben gewoon onzeker nu omdat ik zolang geen klachten heb gehad. En ik ben ongeduldig. Ik heb de alvesco pas 1x gebruikt en denk dat ik nu al de marathon kan gaan doen 🙈

Login of registreer om te reageren
14-05-2020 om 06:20 uur

Ik puf al een tijdje alvesco (2x 160mcg). Dit omdat ik van de Foster (4x200/6) heel erg hees werd. De longarts belde laatst en die vertelde dat mijn eosinofielen wel weer verhoogd waren. Of dit door de alvesco komt weet ik niet. In januari waren ze nog redelijk op niveau. Ik kreeg een verubbeling van de alvesco, maar ik werd daardoor weer erg hees. Nu heb ik de alvesco weer op 2x 160mcg en mijn stem is weer redelijk normaal.

Login of registreer om te reageren
14-05-2020 om 07:42 uur

Ik moest even googlen wat eosinofielen waren.

Sinds de Alvesco heb ik ook geen stemproblemen meer dus daar ben ik heel blij om. Ik gebruik het nu een week, maar merk helaas nog geen verschil. Hoelang duurde daar bij jou dat je benauwdheid minder werd?

Login of registreer om te reageren
14-05-2020 om 07:44 uur

Bij mij is de benauwdheid er nog steeds. Dit komt omdat mijn astma weer aan het verslechteren is. Het is dus lastig om te zeggen of het goed helpt tegen de benauwdheid omdat een hogere dosering voor bijwerkingen zorgt.

Login of registreer om te reageren
14-05-2020 om 08:16 uur

Mijn ervaring met Alvesco is goed, bij alle doseringen, ook buiten protocol.
Ik kreeg Alvesco omdat ik van Foster erg hees werd en veel hoestte. Dat bleek uiteindelijk aan de formoterol te liggen.
Van Alvesco nog geen bijwerkingen ervaren gelukkig.
Het is een ontstekingsremmer. Als ik benauwd ben, gebruik ik een extra luchtwegverwijder tegen de benauwdheid. Met periodes op advies van de arts structureel.

@GF75
Gebruik je naast Alvesco ook een luchtwegverwijder? Net zoals je naast de Seretide deed? Dat kan je benauwdheid ook verminderen.

Login of registreer om te reageren
14-05-2020 om 08:34 uur

Ja salbutamol om de 4 uur.
Ben vandaag opgestaan en gelijk weer op de bank gaan liggen, kom niet van de plaats af . Zit me net te bedenken of ik de praktijk verpleegkundige bel of nog het weekend afwacht.

Login of registreer om te reageren
05-07-2020 om 07:34 uur

Ik sinds 6 dagen van seretide en ventolin (sabutamol) op Atimos en Alvesco.
Ik heb voor seretide 2 maand foster geprobeerd maar dat ging niet, stuiterde dag en nacht door.
Wel enorme verbetering qua benauwdheid. Ik word benauwder door sabutamol gebruikte dat zo min mogelijk maar seretide leek niets te doen meer.
Ervaring nu na 6 dagen is goed te noemen veel minder benauwd, wel weer moeite met slapen, maar gebruik het pas 6 dagen dus hoop wel dat dit verbeterd.
Spierpijn had ik ook in de benen dat is bijna weg.
Voor mij werkt dit op korte termijn dus al veel beter dan seretide en ventolin.
Maar als ik u was zou ik niet aan modderen maar hulp vragen.

Bent u al getest op COVID-19?

Login of registreer om te reageren