Mondkapjes

08-05-2020 om 09:16 uur

Nu er in het ov toch mondkapjes verplicht worden is dit misschien wel handig om "goede" adressen uit te wisselen voor degene die niet van frobelen houden.
Het mogen niet de mediche mondkapjes zijn, die zijn voor de zorg.
Zelf ga ik niet met ov maar draag wel mondkapjes buiten straks, meer om afstand te kweken en het werkt echt, mensen gaan met een nog grotere boog om mij heen, perfect dus!

Ik heb ze besteld bij:kwaliteit mondkapjes en waar ik achter kwam is dat Zalando ze ook verkopen, ook besteld gelijk en wat meer ook, hoe deze zijn weet ik nog niet, waren wel goedkoop.
Misschien handig om tips uit te delen, het gaat al met al nog wel even duren.
Weet eigenlijk niet of ik winkels mag noemen ivm reclame maar zo is het niet bedoeld natuurlijk.
Heb geen aandelen in ieder geval...
Mocht dit niet mogen , verwijder dan het topic maar, geen probleem mee :)

Nogmaals dit is alleen bedoeld als tip omdat het in ov verplicht is.
Vrijwillig dragen is ieders keus, gelukkig mag en kan dat in een democratie, overdreven of niet, bedoel geen dicussie hiermee aan te kweken.
Gewoon als tip;waar koop je die krengen en goedkoop ook graag, gewoon meedenken met mensen die wel moeten met een ov...zo bedoelde ik het.

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 09:50 uur

Weet je wat ik nu niet snap is, dat ze in het begin zeiden dat mondkapjes niet voldoende bescherming bieden,. Alleen de speciale. En nu worden ze overal van gemaakt. Het maakt mij in de war.

Ik zou er niet tegen kunnen, een mondkapje. Krijg het al Spaans benauwd als ik eraan denk. :)

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 10:02 uur

ik denk dat het deels een signaalfunctie is, en deels zal het wel werken, het zal wel iets doen. Maar... anderhalve meter is veel beter.
Mijn zie je nu niet in bus en trein (normaal wel), of winkel.

heb wel mondkapjes liggen hier, al jaren oud, maar zullen wel goed werken voor de overheid ;-)
Soms denk ik ze maar op te doen bij t wandelen als t me te druk wordt, ik ga gewoon 1 in mijn tas stoppen, kan nooit geen kwaad

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 10:22 uur
Reactie op Anna50

Weet je wat ik nu niet snap is, dat ze in het begin zeiden dat mondkapjes niet voldoende bescherming bieden,. Alleen de speciale. En nu worden ze overal van gemaakt. Het maakt mij in de war.

Ik zou er niet tegen kunnen, een mondkapje. Krijg het al Spaans benauwd als ik eraan denk. :)

Is ook erg verwarrend, maar omdat t nu verplicht is in ov vandaar deze tip.
Het was natuurlijk vooral omdat er niet genoeg waren, het beschermt ook niet echt zoals het moet maar houdt iets tegen, een sok schijnt slechter te zijn dan een mondkapje werd verteld.
Mondkapjes van mij zijn 4 laags en niet duur.
Die 1,5 meter is het allerbelangrijkste maar soms gebeurt het niet, hier in winkels en supermarkten al weer veel makkelijker met de regels, ik kom er niet maar wagentjes worden al minder schoon gemaakt en mensen houden minder rekening.
Die mondkapjes die ik hen krijg ik het niet benauwder van, en moet zelfs over mn zuurstof heen.
Ik gebruik ze alleen om juist mensen af te schrikken en het werkt.
Met ov zou ik zelf nooit gaan nu maar er zijn hier mensen die misschien wel moeten.
Mijn dochter moet straks ook weer en kan niet anders dan met ov dan moet je wel wat...
Het is en blijft schijnveiligheid maar net beter dan een sjawl voor je mond schijnt.

Maar het is geen moeten natuurlijk, behalve in ov dan moet het wel...
Maar kreeg al veel vragen waar koop je die dingen...niet iedereen is handig met draad en naald, ikke niet zei de gek
:-B

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 10:35 uur

Ik kom ook niet in winkels en met OV ga ik ook niet. Maar binnenkort moet ik wel naar de tandarts en mondhygiëniste. Maar die dragen ze zelf aan. En met een mondkapje voor in de stoel is ook niet echt handig. :))

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 10:37 uur

Ga gewoon in scuba gear met duikflessen en zwemvliezen hoort men mij ook aankomen gaan ze wel opzij. Ben dat overdreven gedoe beetje zat. Meeste mensen weten niet eens hoe ze zo een masker op of af moeten doen, zitten tussen door nog aan hun masker. Dragen ze handschoenen bij het winkelen, gaan ze afrekenen, hup hand met handschoen in hun zak om de pinpas te pakken....ja dat zal helpen.

https://media.istockphoto.com/vectors/scuba-diver-man-and-woman-in-diving-suit-on-white-background-vector-id1163380930

Zou in ieder geval de bonnetjes goed bewaren, vaak zijn door overheid gestelde verplichtingen aftrekbaar!

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 11:10 uur
Reactie op Anna50

Ik kom ook niet in winkels en met OV ga ik ook niet. Maar binnenkort moet ik wel naar de tandarts en mondhygiëniste. Maar die dragen ze zelf aan. En met een mondkapje voor in de stoel is ook niet echt handig. :))

Hahaha, mijn tandarts en mondhyg. heeft zelf afspraak verzet tot oktober,hij vond het voor mij te link, meedenkende tandarts fijn! ik zou alleen gaan als je klachten hebt, controle kan makkelijk uitgesteld worden, zeker voor risicopatienten.
Nee dit topic is ook meer voor mensen die wel mondkapjes moeten dragen o.a. in ov.
Ik kom ook nergens waar het nodig is maar doe t vrijwilliger voor mijzelf

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 11:13 uur
Reactie op Marcus

Ga gewoon in scuba gear met duikflessen en zwemvliezen hoort men mij ook aankomen gaan ze wel opzij. Ben dat overdreven gedoe beetje zat. Meeste mensen weten niet eens hoe ze zo een masker op of af moeten doen, zitten tussen door nog aan hun masker. Dragen ze handschoenen bij het winkelen, gaan ze afrekenen, hup hand met handschoen in hun zak om de pinpas te pakken....ja dat zal helpen.

https://media.istockphoto.com/vectors/scuba-diver-man-and-woman-in-diving-suit-on-white-background-vector-id1163380930

Zou in ieder geval de bonnetjes goed bewaren, vaak zijn door overheid gestelde verplichtingen aftrekbaar!

Ach ja overdreven of niet....das een andere discussie...
in t ov moet het, ik ga ook niet met ov maar dit is bedoeld voor mensen die wel moeten met ov en toch goedkoop een mondkapje willen hebben.
Was meer als tip bedoeld....
Laat anders maar zitten....

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 11:30 uur

Voorlopig heb ik taxivervoer naar zorgverleners, en regiovervoer in de buurt. Geen idee of dat een mondkapje nodig is voor zulk vervoer.
Ik kan ze zelf maken, als nodig. Ik flans wel wat in elkaar zodat het mij lekker zit. Of worden er nog eisen aan gesteld en krijg je een boete als je die eisen niet naleeft?
Bestellen lijkt me duur worden, met verzendkosten erbij.
Plan is om deze week wel iets te maken of te kopen. Hopelijk verkopen drogisten of apotheken ze.

Login of registreer om te reageren
08-05-2020 om 11:35 uur
Reactie op Suus01

Voorlopig heb ik taxivervoer naar zorgverleners, en regiovervoer in de buurt. Geen idee of dat een mondkapje nodig is voor zulk vervoer.
Ik kan ze zelf maken, als nodig. Ik flans wel wat in elkaar zodat het mij lekker zit. Of worden er nog eisen aan gesteld en krijg je een boete als je die eisen niet naleeft?
Bestellen lijkt me duur worden, met verzendkosten erbij.
Plan is om deze week wel iets te maken of te kopen. Hopelijk verkopen drogisten of apotheken ze.

Hier niks te koop bij apotheek of drogist, bij zalando ,5 voor 4,95 dacht ik en geen verzendkosten, vond het niet duur.
Een sjawl mocht niet en een sok welke verknipt was scheen ook niet de juiste te zijn maar of ze gaan controleren weet ik niet
Succes, hoop dat je iets hebt aan mn tip

Login of registreer om te reageren