Hallo Allemaal....ff Voorstellen Aan Jullie

03-05-2020 om 10:34 uur

Hoi...ik ben Jan,59jaar en een geboren en getogen Zwollenaar.

Heb sinds n jaar of 4 COPD Gold 2...merkte dat ik het steeds benauwder kreeg,trappen lopen was een drama en heb toen via de Longfonds een test gedaan...maar eigenlijk wist ik het al.
Ik rookte als een ketter,1 pakje shag per dag was niets.

Heb gelijk mijn shag weggegooid (weet nog exact de dag/datum Zaterdagmiddag 17 Oktober 2015) en nooit meer gerookt,dus op naar de 5 jaar.

Ben naar de huisarts gegaan,heb daar mijn verhaal gedaan en vroeg een verwijzing naar de Longarts...maar daar deed hij moeilijk over.

Ik stond erop...ik ben de patient,niet hij..en zo ging het balletje rollen.
Onderzoeken,blaastestenbloedprikken,zuurstof in het bloed bekijken met n buisje enz enz ...jullie kennen dat wel,en daar kwam uit COPD Gold 2.

Daarna een goed gesprek met de longarts,met de mededeling...gelijk stoppen met roken (ik was al gestopt,dus voor mij gelukkig geen moeite meer na 42 jaar roken)!!

Kwamen nog meer dingen aan het licht....bloeddruk was veel te hoog,cholestrolgehalte was veel te hoog,schildklier werkte ontzetttend traag....tja,dan komen de kilo's vanzelf wel aan,en moest ook nog op dieet!!

Kreeg eerst witte capsule's (naam vergeten) maar had daar geen baat bij....heb nu n kleine 3 jaar Spiolto pufjes...s''morgens 2 maal daags!
Ik Heb/had ontzettend veel baat bij de Spiolto pufjes...maar ik merk dat ik het de laatste maanden weer benauwder krijg,ver lopen lukt ook niet meer,ik ben weer helemaal terug bij af,en mijn conditie is NUL,NUL ...heb weer aan de bel getrokken bij de huisarts en mag Donderdagmorgen 7 mei as naar de Isala in Zwolle..weer in de douchecabine noem ik het maar ;)

Vrijdagmiddag 8 Mei krijg ik rond half 2 telefoon van de Longarts...en heb gelijk een veel vragen voor hem (heb alles al opgeschreven,anders vergeet je de helft)!!

Ik wil graag meedoen met het revalidatieprogramma,dat is mij nooit aangeboden,(of heb dat toen allemaal met een half oor gehoord)

Heb wel de zorgverzekeraar gebeld of dit vergoed wordt..geen probleem,dus Vrijdag de boel in gang zetten!!

IK wil weer sporten,afvallen (20 kilo) door die trage schildklier,conditie opbouwen enz enz,maar door de coronacrisis,zal dit voorlopig een alternatief programma zijn/worden!

Ook het wonen hier doet mij absoluut geen goed..ik woon in een drukke winkelstraat,2 hoog,en kan nooit de ramen open doen aan de voorkant,al die uitlaatgassen komen naar binnen...aan de achterkant loopt de gallerij,maar de achterburen (welke weten wij niet) hebben bijna dagelijks een houtkachel of vuurkorf aan... je stikt de m**rd in huis,pijn aan mijn ogen en ik hoest mij dood,buiten zitten gaat absoluut niet hier,dus tja dan ook de voordeur en slaapkamer raam maar dicht..en daar zit je dan binnen met je goede gedrag,jezelf op te vreten en dood te ergeren

Woningbouw vind alles prima,doet niets met de klachten,heb daar al menige ruzie over gehad (maar wel in Juli weer €15,- huursverhoging).

IK kan wel instanties in gaan schakelen,maar heb daar op dit moment geen puf en kracht voor,ben moe en voel mij een vaatdoek!!

Buren zijn allemaal mensen met gebreken,Hart,COPD,Astma enz en klagen ook steen en been...ik wil hier erg graag weg,en hoop dat de Longarts hier n handje mee kan helpen evt met een Urgentie...ben 59,en wil graag nog wat jaartjes meehuppelen.

** Zo wat n verhaal zeg....moest het gewoon ff kwijt...voor tips wat betreft n andere wonig,en hoe je zoiets kunt aanpakken lees ik graag reacties...want dat ik hier wegga,dat staat als een paal boven water!
En verdere vragen beantwoord ik graag.

PS : Sta niet meer ingeschreven bij de woningzoeker,zal dat snel doen!

Groet uit Zwolle en #staysafe

Jan

Login of registreer om te reageren
03-05-2020 om 10:36 uur

Hallo Jan
Welkom op het forum. Wat een verhaal. Kom je niet in aanmerking voor speciale woningen, kun je aanvragen over het maatschappelijk werk van de gemeente.

Login of registreer om te reageren
03-05-2020 om 10:40 uur

Dank je wel....

Geen idee,zal straks eens op google gaan kijken ..dank voor de tip alvast :D

Login of registreer om te reageren
03-05-2020 om 11:06 uur

Welkom Jan, dat is zeker een verhaal zeg. En waar je nu woont, werkt natuurlijk niet mee. Smerige uitlaatgassen plus de vuurkorven enz. Ik zou me zeker weer inschrijven en wat @pioenroos zegt bij de gemeente informeren. En bewegen is heel goed. :)

Ik ben Anna en heb copd 4.

Login of registreer om te reageren
03-05-2020 om 17:16 uur
Reactie op JanR

Hoi...ik ben Jan,59jaar en een geboren en getogen Zwollenaar.

Heb sinds n jaar of 4 COPD Gold 2...merkte dat ik het steeds benauwder kreeg,trappen lopen was een drama en heb toen via de Longfonds een test gedaan...maar eigenlijk wist ik het al.
Ik rookte als een ketter,1 pakje shag per dag was niets.

Heb gelijk mijn shag weggegooid (weet nog exact de dag/datum Zaterdagmiddag 17 Oktober 2015) en nooit meer gerookt,dus op naar de 5 jaar.

Ben naar de huisarts gegaan,heb daar mijn verhaal gedaan en vroeg een verwijzing naar de Longarts...maar daar deed hij moeilijk over...ik werd weer afgescheept met een pilletje,daar is mijn Dokter altijd erg goed in!

Ik stond erop dat ik een verwijzing wilde,ik voel mijn eigen lichaam als de beste,en het zat niet goed...en zo ging het balletje rollen.
Onderzoeken,blaastesten,bloedprikken,zuurstof in het bloed bekijken met n buisje enz enz ...jullie kennen dat wel,en daar kwam uit COPD Gold 2.

Daarna een goed gesprek met de longarts,met de mededeling...gelijk stoppen met roken (ik was al gestopt,dus voor mij gelukkig geen moeite meer na 42 jaar roken)!!

Kwamen nog meer dingen aan het licht....bloeddruk was veel te hoog,cholestrolgehalte was veel te hoog,schildklier werkte ontzetttend traag....tja,dan komen de kilo's vanzelf wel aan,en moest ook nog op dieet!!

Kreeg eerst witte capsule's (naam vergeten) maar had daar geen baat bij....heb nu n kleine 3 jaar Spiolto pufjes...s''morgens 2 maal daags!
Ik heb/had ontzettend veel baat gehad bij de Spiolto pufjes...maar ik merk dat ik het de laatste maanden weer benauwder krijg,ver lopen lukt ook niet meer,ik ben weer helemaal terug bij af,en mijn conditie is 0,0 ...heb weer aan de bel getrokken bij de huisarts en mag Donderdagmorgen 7 mei as naar de Isala in Zwolle..weer in de douchecabine noem ik het maar ;)

Vrijdagmiddag 8 Mei krijg ik rond half 2 telefoon van de Longarts...en heb gelijk een veel vragen voor hem (heb alles al opgeschreven,anders vergeet je de helft)!!

Ik wil graag meedoen met het revalidatieprogramma,dat is mij nooit aangeboden,(of heb dat toen allemaal met een half oor gehoord)

Heb wel de zorgverzekeraar gebeld of dit vergoed wordt..geen probleem,dus Vrijdag de boel in gang zetten!!

IK wil weer sporten,afvallen (20 kilo) door die trage schildklier,conditie opbouwen enz enz,maar door de coronacrisis,zal dit voorlopig een alternatief programma zijn/worden!

Ook het wonen hier doet mij absoluut geen goed..ik woon in een drukke winkelstraat,2 hoog,en kan nooit de ramen open doen aan de voorkant,al die uitlaatgassen komen naar binnen...aan de achterkant loopt de gallerij,maar de achterburen (welke weten wij niet) hebben bijna dagelijks een houtkachel of vuurkorf aan... je stikt de m**rd in huis,pijn aan mijn ogen en ik hoest mij dood,buiten zitten gaat absoluut niet hier,dus tja dan ook de voordeur en slaapkamer raam maar dicht..en daar zit je dan binnen met je goede gedrag,jezelf op te vreten en dood te ergeren

Woningbouw vind alles prima,doet niets met de klachten,heb daar al menige ruzie over gehad (maar wel in Juli weer €15,- huursverhoging).

IK kan wel instanties in gaan schakelen,maar heb daar op dit moment geen puf en kracht voor,ben moe en voel mij een vaatdoek!!

Buren zijn allemaal mensen met gebreken,Hart,COPD,Astma enz en klagen ook steen en been...ik wil hier erg graag weg,en hoop dat de Longarts hier n handje mee kan helpen evt met een Urgentie...ben 59,en wil graag nog wat jaartjes meehuppelen.

** Zo wat n verhaal zeg....moest het gewoon ff kwijt...voor tips wat betreft n andere woning,en hoe je zoiets kunt aanpakken lees ik graag reacties...want dat ik hier wegga,dat staat als een paal boven water!
En verdere vragen beantwoord ik graag.

PS : Sta niet meer ingeschreven bij de woningzoeker,zal dat snel doen!

Groet uit Zwolle en #staysafe

Jan

Login of registreer om te reageren