Airomir 100 autohaler

29-04-2020 om 09:02 uur

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje over de Airomir 100 autohaler. Ik gebruik deze al een tijdje en ben op zich erg tevreden. Alleen loop ik tegen 1 ding aan. Als ik de Autohaler een tijdje in gebruik heb doet hij het soms niet meer goed. Als ik inhaleer komt er helemaal geen medicijn uit (dit gebeurt regelmatig). Ik gebruik dan het schuifje onder aan de inhaler, maar vaak doet de inhaler het dan ook niet. Na paar keer het schuifje gebruikt te hebben komt er weer medicijn uit de inhaler. Hierna doet hij het wisselend wel/ niet. Dit gebeurt ook tijdens frequent gebruik (meerdere keren per dag). Kortom aan het begin werkt de inhaler heel goed, maar later komt er wisselend wel/ geen medicijn uit.

De inhaler kan niet op zijn omdat ik nooit 200 inhalaties gebruikt hebt. Heb dit probleem ook bij de apotheek voorgelegd. Ik dacht misschien doe ik iets verkeerd. Bij de apotheek deed de inhaler het ook wisselend wel/niet. Zij wisten niet waardoor het kwam en konden het niet oplossen. Nu heb ik dit probleem al met 4 inhalers gehad (eerst dacht ik productiefout). Ik gebruik de inhaler volgens deze voorschriften: https://inhalatorgebruik.nl/nl/inhalator/autohaler/256/airomir-dosisaer…

De Airomir 100 autohaler vind ik heel fijn omdat hij klein apparaatje (makkelijk in je zak meeneemt) is en het een dosis aerosol is. Ik zit nu te twijfelen of ik moet over stappen op de voorzetkamer met dosis aerosol (helaas veel groter). Wat zijn jullie ervaringen over de Airomir 100 autohaler? Hebben jullie dit probleem ook? Doe ik iets verkeerd?

Groetjes Elske

Login of registreer om te reageren
29-04-2020 om 11:18 uur

Vervelend zeg!
Je zou kunnen overstappen naar de Redihaler. Is net zo klein als de autohaler

Login of registreer om te reageren
29-04-2020 om 11:36 uur

Ik wou ook de redihaler noemen maar die deed bij mij soms ook raar als ik hem een tijdje niet gebruikte.

Login of registreer om te reageren
29-04-2020 om 16:25 uur

Ik ga eens kijken/bespreken of de Redihaler wat voor mij is. Daantje wat voor problemen had jij met Redihaler?

Login of registreer om te reageren