Soms kort ineens een raspend/brommend geluid/gevoel

28-04-2020 om 12:52 uur

Hoi allemaal,

Dit is moeilijk te omschrijven, eigenlijk weet ik niet eens hoe ik dit aan mijn huisarts kan uitleggen...maar ik heb ongeveer 3 weken hoest gehad. Er komt dan ook vastzittend slijm mee. Ik heb het nu nog steeds, maar het is heel wat minder. Ik ben 1,5 week geleden bij de huisarts geweest, die heeft zuurstof gemeten, koorts gemeten, en longen beluisterd: Hooikoorts. En dat klopt ook.

Het hoesten was best heftig, want het vastzittend slijm kwam maar moeilijk los. Sinds zaterdag is het beter, veel minder hoest, en ik kan weer slapen zonder dat er slijm zit te piepen. Echter had ik zondagmiddag ineens dat ik kuchte en vervolgens inademde en dan uitademde en toen klonk mijn luchtpijp/longen heel hol, het zaagt/bromt dan, en ik vind het best beangstigend. Ik kan dit zelf stoppen door gewoon niet in en uit te ademen. Daarna is alles weer normaal. Gisteravond had ik echter hetzelfde en zojuist weer.

Ik heb geen benauwdheid, kuch geen bloed, hoor geen gepiep etc. Ik kan ook gewoon normaal ademen. Ik ben ook geen roker, en werk niet op plaatsen met stof en gevaarlijke stoffen. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn?

Bij voorbaat dank,

Kluun

Login of registreer om te reageren
28-04-2020 om 18:17 uur

Hallo Kluun,

Het kan zijn dat de uitgeademde lucht zich langs wat slijm moet "persen" waardoor geluid kan ontstaan.
Voor de zekerheid even je arts bellen dan weet je wat er aan de hand is.

Groetjes Spirit

Login of registreer om te reageren
29-04-2020 om 12:43 uur
Reactie op Spirit

Hallo Kluun,

Het kan zijn dat de uitgeademde lucht zich langs wat slijm moet "persen" waardoor geluid kan ontstaan.
Voor de zekerheid even je arts bellen dan weet je wat er aan de hand is.

Groetjes Spirit

Hoi Spirit,

Ja, ik denk dat dit het ook is. Daarna volgt er namelijk altijd wat slijm.

Bedankt!

Groetjes,

Kluun

Login of registreer om te reageren