Bronchitis heeft een ander verloop.

12-04-2020 om 18:35 uur

Hallo allemaal,

Nadat ik 14 dagen met een rare verkoudheid bleef rondlopen die maar niet over ging ben ik rond 9 maart naar de huisarts geweest. De symptomen begonnen met vermoeidheid, grieperig gevoel, een loopneus, droge kriebelhoest, harde stukjes geel/wit slijm opgeven, dichtzittend oren, smaakverandering, misselijk, lichte hoofdpijn, lichte verhoging. De huisarts heeft mij in een aparte kamer onderzocht. De dokter heeft op m'n borst en rug naar de longen geluisterd. Ik had een bronchitis. Ik kreeg een antibioticakuur van 8 dagen voorgeschreven. De dokter vertelde dat het niet om een coronavirus zou gaan. Ik ben niet getest bij de huisarts.
Twee dagen later werden de klachten heftiger zo werd ik verward, en voelde het aan of het licht elk moment uit kon gaan, met daarbij zweten enz. Nu medio april gaat het weer beter maar blijf ik overgevoelig. Zo heb ik geregeld een branderige zeurende pijn op de borst bij de luchtpijp en in de longen en luchtwegen. Deze klachten blijven momenteel aanhouden en gaan niet weg. Als je bijvoorbeeld net geslapen hebt dan is het minder en zijn de klachten soms bijna weg.
Ik heb elk jaar in de winter wel een bronchitis maar dit keer voelde het anders aan en was het heviger en waren er andere klachten bij die ik niet eerder heb meegemaakt. Ik ben iemand met Astma en slaapapneu. De kans bestaat dat dit toch met het Coronavirus te maken heeft. Zijn er andere leden die dit herkennen.

Login of registreer om te reageren
12-04-2020 om 19:03 uur

Het klinkt behoorlijk als corona vind ik.

Login of registreer om te reageren
13-04-2020 om 10:04 uur

De enige die kan weten of je corona hebt/ hebt gehad is een test, dus via de huisarts.

Login of registreer om te reageren
13-04-2020 om 17:03 uur

Ik wil mij ook laten testen via de huisarts. Al blijven er dan toch nog wel de nodige vragen. Denk dan aan het dragen van een masker in bepaalde omstandigheden.

Login of registreer om te reageren
13-04-2020 om 20:06 uur
Reactie op Marnie

Ik altyd moe heb ook gebeld dokter

Hoi Marnie,

Zijn er nog meer symptomen (klachten) dan dat je altijd moe bent ? Succes bij de dokter.

Login of registreer om te reageren
14-04-2020 om 06:11 uur

Benauwd kort adem hoesten kreeg nu bruistabletten om slymen los te komen

Login of registreer om te reageren
15-04-2020 om 06:14 uur

Goede morgen hoop minder benauwd vandaag

Login of registreer om te reageren
17-04-2020 om 19:40 uur

Hoi Marnie,

Fijn te horen dat het wat beter gaat. Groetjes

Login of registreer om te reageren