AnToBeDo!1

10-04-2020 om 07:38 uur

Hallo
Ik ben Anja, 59 jaar en woon in Leidschendam . Ik ben COPD patiƫnt ik gebruik Ultibro en seratide.
Nu lees ik veel , door het Corona virus, dat mensen met COPD ,leeftijd, overgehouden longinhoud , kans op volledig herstel na behandeling van het virus gering is etc etc, ze je niet eens opnemen op de IC.
Maar ook ik betaal iedere maand zorg premie, net als ook de oudere mensen die ze nu ook gewoon laten creperen
Ik moet mijn IC bed gaan afstaan aan groepen die zich nog steeds weinig of niets aantrekken van alle regels ?
Hoe dubbel is mijn gevoel hierbij
Anja

Login of registreer om te reageren
10-04-2020 om 08:29 uur

Welkom hier, het is ook een onrustige tijd wat dit soort zaken naar boven brengt.
Het lijkt erop dat we niet te kort krijgen aan ic bedden, zolang we ons ad regels houden.
De vraag of het zinvol is om naar een ic te gaan langdurig ad beademing moet meer meewegen, dan het geen plek hebben, dit laatste is gelukkig niet aan de orde nu.
Wanneer je heel slechte longen hebt en je zou 3 weken ad beademing moeten, kan dit heel veel achteruitgang betekenen of zelfs niet meer er uit kunnen komen of als kasplantje verder moeten.
Die afweging moet je zelf bekijken samen met je arts, heeft het nog zin of niet?
Ik zelf heb besloten geen ic met langdurige beademing, ik zou hier niet goed uitkomen, heb al weinig spiermassa en erg weinig longinhoud.
Ik snap je wrevel maar je ic bed afstaan is nu niet aan de orde, ook oudere mensen liggen op een ic, maar wel als ze een goede conditie hebben.
Mensen van 90 met een slechte conditie en onderliggende ziektes wil je dit niet eens aandoen, een pretje is het niet een ic ...
Sterkte en hoop dat je gewoon gezond blijft, dat is t belangrijkste met dit.

Login of registreer om te reageren