Slechtere werking ander merk neusspray?

03-04-2020 om 06:55 uur

Sinds ongeveer oktober 2019 gebruik ik mometason neusspray. Dit voldeed goed, van de dymista daarvoor kreeg ik hoofdpijn. De mometason die ik had was van Teva, in maart had ik nieuwe nodig en kreeg het nu van het merk zandoz. Ik ben daar 14 maart mee begonnen, heb nu al minstens twee weken elke dag hoofdpijn, rechts ook last van mijn oor en kies, wat waarschijnlijk niet aan de kies ligt.
Apotheek zegt dat er geen verschil in werking zit. Ik kan wel Teva krijgen maar dan moet ik het zelf betalen, het verschil met zandoz is €3,= maar je mag niet alleen het verschil betalen, je moet dan het volledige bedrag betalen, raar.

Mijn vraag is hebben jullie vergelijkbare ervaringen?

Ik ben eerst even gestopt met de mometason en probeer nu neusspoeling, daarover ook een vraag maar daar maak even en nieuw topic van.

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 06:59 uur

Lieve Hiske

Je moet je arts vragen om een stempel met medische noodzaak, dan zou de apotheek het gewoon moeten geven zonder dat je het zelf moet betalen. Ik ken dat van een vriendin met epilepsie, die reageert ook op andere fabrikanten anders, die heeft ook met medische noodzaak een bepaald merk.

Liefs Anne

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 07:22 uur

Dank Anne, volgens de apotheek mag dat niet meer van de verzekeraars. Nu is een neusspray niet zo duur, teva €13,00 en zandoz €9,00 maar ik vind het een belachelijke regelingen.

Ik probeer eerst even de neusspoeling, hoe minder medicijnen hoe beter, lukt dat niet ga ik zelf teva bestellen om te kijken of dat echt weer zonder bijwerkingen gaat. En dan bel ik eventueel mijn verzekering.

groetjes, Hinke.

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 07:26 uur

ja hoor, je kan er meer klachten door hebben.

even bellen met je verzekering hoe je dde teva voor elkaar kunt krijgen?
Bij sommige aanvullende verzekeringen heb je een potje geld extra wat je aan dit soort dingen uit mag geven.
en je kunt het bij de belasting opgeven bij zorgkosten, misschien dat je dan een deel terug krijgt (hangt van veel factoren af)

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 07:27 uur

oh, en hoe minder medicatie des te beter is bijna altijd waar
maar
als je kno gebied onrustig is heeft dat invloed op je astma
dus hier geldt dat niet ;-)

Login of registreer om te reageren
03-04-2020 om 11:04 uur

Dank @Pioenroos voor de link. Ik ga het het weekend even aanzien maar als ik denk moet toch weer de spray gebruiken, bel ik eerst de verzekering even.

@emsepems Astma is nu vrij stabiel dankzij al twee weken gebruik foster 200/6? Maar dat wil ik natuurlijk graag zo houden, dus ga het in de gaten houden. Dank voor je advies.

Login of registreer om te reageren