Corona, of toch griep/verkoudheid

26-03-2020 om 13:25 uur

Verleden week donderdag/vrijdag begon ik het al iets zwaarder te krijgen met mijn ademhaling tijdens mijn werk ( werk in een wasserij met droge schone caspakken/verpleegkleding, ook afkomstig uit Coronawasgoed)! Vanaf afgelopen zondag begon ik te hoesten als een zeehond en het voelde als schuurpapier met veel zogenaamde snot erbij, verder geen keelpijn en ook geen koorts! Heb het afgelopen maandag gemeld bij de HA en moest in quarantaine gaan! Sinds afgelopen dinsdag behoorlijk kortademig erbij, maar geen koorts of een ander raar symptoom! Kuur van Prednison voor 5 dagen gekregen (30mg) en Amoxicilline 20 stuks (500mg), maar tot nu toe doet het niets, maar het wordt ook niet erger! Heb alleen een droge mond erbij, af en toe hoesten, veel vastzittende troep en kortademig /benauwd, maar geen koorts! Wat te doen?

Login of registreer om te reageren
26-03-2020 om 13:41 uur

Ik kan je hier jammer genoeg geen advies in geven. Maar ben ook sinds een week benauwd. Eerst met veel hard hoesten met groen/bruin sputum tot bloedneuzen aan toe. Begin van de week nam het hoesten af en nam de benauwdheid toe. Hiervoor gisteren ook een presnison kuur voor 7 dagen gekregen en een kuur doxycycline. Verder om de twee uur puffen om het vol te houden. Ik heb wel het nadrukkelijke advies gekregen terug te bellen als de benauwdheid erger werd en om idd ook in quarantaine.

Wel duurt bij mij vaak de prednison een aantal dagen voor het goed begint te werken (of heb ik nog een kuur nodig). Hopelijk beginnen de kuren snel te werken Wilma

Login of registreer om te reageren
26-03-2020 om 14:10 uur

Heb tot nu toe nog maar 2x een Prednisonkuur gehad en de eerste 2x hielp het vrij snel!

Login of registreer om te reageren
26-03-2020 om 14:35 uur

helaas kun je dit alleen maar met zekerheid weten door een test.

wat te doen? bij ongerustheid met je huisarts bellen, verder binnen/thuis blijven tot 24 uur nadat je geen klachten meer hebt. sterkte!

Login of registreer om te reageren
27-03-2020 om 05:55 uur

Goede morgen heb ook copd al 3 weken erg benauwd kryg puffer met cordisone

Login of registreer om te reageren
27-03-2020 om 08:27 uur

deze vraag is best persoonlijk, en daarom helaas lastiger te beantwoorden. Uw details ken ik natuurlijk niet en vanuit privacy oogpunt is dat ook niet wenselijk. Ik heb nog geen coronavirus patiƫnten gezien zonder koorts, dus dat vind ik wel geruststellend. Hebt u vaker een long aanval gehad? Zo ja voelt het anders? Naast coronavirus infectie zijn er natuurlijk ook andere virussen die een rol kunnen spelen. Als u niet opknapt dan moet u inderdaad de huisarts nog eens bellen.

Login of registreer om te reageren
27-03-2020 om 11:57 uur

Heb de HA vanmorgen weer gebeld en die had het over een hardnekkige griep/verkoudheidsvirus! Dat ik geen koorts heb dat stelt me ook gerust, maar vind dat ik behoorlijk lang kortademig/benauwd ben en dat het zogenaamde snot niet blijkt los te komen (moet er erg veel moeite voor doen, terwijl ik het toch voel zitten)! Moest de kuur afmaken en dan zou het vanzelf wel weer beter gaan! Zou het dan een combinatie zijn van een longaanval /griep/verkoudheidsvirus? Het zou mijn 2 de longaanval zijn! Bij de eerste had ik het idee dat ik ging omvallen, echt helemaal geen lucht meer, met ambu gehaald en huiswaarts gestuurd met 5 dagen prednison van 20mg en dat hielp vrij direct erg goed, maar nu lijkt het niet veel te doen!

Login of registreer om te reageren
31-03-2020 om 17:57 uur
Reactie op Longarts Jan Willem van den Berg

deze vraag is best persoonlijk, en daarom helaas lastiger te beantwoorden. Uw details ken ik natuurlijk niet en vanuit privacy oogpunt is dat ook niet wenselijk. Ik heb nog geen coronavirus patiƫnten gezien zonder koorts, dus dat vind ik wel geruststellend. Hebt u vaker een long aanval gehad? Zo ja voelt het anders? Naast coronavirus infectie zijn er natuurlijk ook andere virussen die een rol kunnen spelen. Als u niet opknapt dan moet u inderdaad de huisarts nog eens bellen.

Moet stoppen met roken long blaasjes syn volledig weg

Login of registreer om te reageren