Koud gevoel op de rug bij de longen

19-03-2020 om 11:44 uur

Beste lezer,

Sinds drie weken heb ik een droge hoest met kortademigheid. Inmiddels al een prednisonkuur en doxycicline kuur achter de rug. Hebben niet echt geholpen. Sinds vandaag weer een prednisonkuur voor zeven dagen gekregen. Wat me opvalt sinds ik deze klachten heb, is dat ik een zeer koude vlaag op de rug krijg(vooral kort na het innemen van de medicatie). Verder heb ik ventolin, flixotide en sindskort salmeterol/fluticason-prop.....

Ik heb met huisarts overlegd of het geen corona kan zijn. Ze heeft me in de afgelopen twee weken twee keer onderzocht op mijn rug en komt tot de conclusie dat ze me duidelijk hoort piepen en dus Corona niet verdacht is. Nu mag ik niet meer daar komen.

Nog nooit ben ik zo lang aan het kwakkelen geweest met kortademigheid. Ik begin nu ook zowat vermoeidheidsklachten te ontwikkelen van het niet kunnen slapen met mijn CPAP. Ik weet niet meer wat te doen, ik vermoed dat ik ook niet herstel omdat ik niet goed slaap. Graag uw advies hierin.

R. Fernandes

Login of registreer om te reageren
24-03-2020 om 12:02 uur

Beste Fernandez,

Wat vervelend dat het opknappen maar niet wil. We kunnen ons voorstellen dat u daar moedeloos van wordt. Helaas moeten we momenteel keuzes maken of we een vraag doorsturen naar een longarts. Het is code rood in de meeste ziekenhuizen. De longartsen beantwoorden voor ons vragen op vrijwillige basis en op dit moment hebben ze daar veel minder tijd voor. Voor vragen m.b.t het coronavirus verwijzen we graag door naar onze website https://www.longfonds.nl/corona-longziekten en naar de sites van RIVM en GGD.

Beterschap.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren