Copd of chronische bronchitis / corona

18-03-2020 om 09:52 uur

Goedemorgen,

Al lange tijd is bij mij chronische bronchitis vast gesteld.
Zeggen jullie zelf dan dat je copd hebt of noemen jullie het dan chronische bronchitis?
Ik heb namelijk nog geen longemfyseem maar copd klinkt juist zo erger.

Verder heb ik de afgelopen week heel veel meer last terwijl het redelijk onder controle is.
Ik vind het best lastig of het nu corona is of mijn chronische luchtwegen? Hebben jullie dat ook?

Zelf heb ik overleg met huisarts gehad en die zei dat ik de blauwe puffen weer moet opbouwen en niet moet gaan werken ( ik was al een week thuis gebleven).
Maar toch zit het niet helemaal mij lekker omdat ik ook zo mijn borst en rug heb.

Sterkte allemaal in de deze lastige tijden en pas goed op jezelf en elkaar.

Login of registreer om te reageren
18-03-2020 om 10:10 uur

Goeiemorgen, chron.bronchitus valt onder de term copd.
Maar je kunt het noemen zoals je wilt...
Zijn geen regels voor, denk dat je longarts het ziet als copd maar dan de bronchitus vorm en niet de emfyseem variant.
Maakt het uit,beessie heeft een naam.
Het is veel belangrijker hoe het gaat,als je het niet vertrouwd ook nu gewoon overleggen met je arts of lvk, in acht nemen dat ze druk zijn natuurlijk, dus niet bellen wat je zelf kunt opvolgen aan adviezen van rivm of ggd maar bij klachten wel degelijk bellen.
Advies opvolgen van je huisarts, dat is nu het belangrijkste, stuk eigen verantwoordelijkheid nemen.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
18-03-2020 om 12:06 uur

Dank je wel goudvisje voor je berichtje. Ja precies het is zelf welk naam je eraan geeft . Ik probeer zeker naar mijn lichaam te luisteren maar is nu wel lastig omdat je wat onzeker bent vanwege het virus. Vond het wel lastig om tegen mijn werkgever te zeggen dat ik niet kom omdat ik in een vitale functie werk en hij probeert mij nog te laten komen werken. Maar op deze manier heeft het geen zin en breng ik mijzelf en anderen extra in gevaar.

Login of registreer om te reageren
19-03-2020 om 09:41 uur

Het zijn ook lastige tijden nu maar heel goed dat je thuis blijft, voor jezelf en anderen.
Sterkte, hoop dat je wat opknapt inmiddels.

Login of registreer om te reageren