hallo allemaal!

14-03-2020 om 13:33 uur

ik wil me even voorstellen, ik ben Gina, 38 jaar. op mijn 8e is bronchitis vast gesteld met de mededeling dat ik er in mijn pubertijd wel overheen groeide. Helaas was dit niet het geval en werd het astma, klachten namen toe, kreeg medicijnen maar het was stabiel en kon er goed mee leven. ik werd ook niet verwezen naar een longarts. echter in 2016 love het enorm uit de hand...zware exacerbatie met een infectie-> het ziekenhuis in met die billen. oh wat was het herstel zwaar, bijna 3 maanden herstel nodig gehad. toen ging ik door de molen in het ziekenhuis. medicatie sloeg niet aan, poedertjes kon ik niet inhaleren omdat mn longen niet meer krachtig genoeg waren. veel airosols kon ik niet verdragen door een hulpmiddel dat in 98% van de puffjes verwerkt wordt😓. uiteindelijk toch maar de poeders en een vernevelaar. afgelopen jaar in december weer in het ziekenhuis beland met weer een fixe exacerbatie en een virale infectie waar ik nu nog steeds herstellende van ben. mijn longarts heeft nu de diagnose zeer ernstig astma gesteld.

Login of registreer om te reageren
14-03-2020 om 13:44 uur

Welkom Gina,

Wat heftig allemaal. Ik heb geen astma maar copd. Er staat een hoop informatie op het forum en vragen kan je altijd.

Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren
14-03-2020 om 13:51 uur
Reactie op Anna50

Welkom Gina,

Wat heftig allemaal. Ik heb geen astma maar copd. Er staat een hoop informatie op het forum en vragen kan je altijd.

Groetjes Anna

dank je anna! ik ben alles goed aan het uitpluizen😁.

Login of registreer om te reageren
14-03-2020 om 15:05 uur

Ik heb net je verhaal verderop gelezen. Maar dat is toch niet te geloven dat je werkgever geen begrip hebt. Ik heb er geen woorden voor. :( In een huisartsenpraktijk notabene!

Stress kan je nu helemaal niet gebruiken, wordt alleen maar erger. Kan je niet in de ziektewet gaan en het dan uitleggen aan de bedrijfsarts. Moet er wel bij zeggen dat ik al tig jaar niet meer werk bij een werkgever. Dus weet niet hoe het nu precies gaat. :-S

Login of registreer om te reageren
21-03-2020 om 16:46 uur
Reactie op Anna50

Ik heb net je verhaal verderop gelezen. Maar dat is toch niet te geloven dat je werkgever geen begrip hebt. Ik heb er geen woorden voor. :( In een huisartsenpraktijk notabene!

Stress kan je nu helemaal niet gebruiken, wordt alleen maar erger. Kan je niet in de ziektewet gaan en het dan uitleggen aan de bedrijfsarts. Moet er wel bij zeggen dat ik al tig jaar niet meer werk bij een werkgever. Dus weet niet hoe het nu precies gaat. :-S

helaas steekt dat allemaal wat lastiger in elkaar tegenwoordig.

Login of registreer om te reageren
26-03-2020 om 20:34 uur

Hallo ben nieuw wil graag meer weten over copd ben erg moe en uitgeput kryg veel puffers ook met cortisone

Login of registreer om te reageren
28-03-2020 om 08:08 uur

Ik kryg geen antwoord of doe ik iets verkeerd

Login of registreer om te reageren
31-03-2020 om 17:00 uur
Reactie op Marnie

Hallo ben nieuw wil graag meer weten over copd ben erg moe en uitgeput kryg veel puffers ook met cortisone

welkom! helaas ben ik niet bekent met copd. zelf heb ik ernstig astma. wat zou je graag willen weten?

Login of registreer om te reageren