Belasting papieren invullen

01-03-2020 om 20:01 uur

Wellicht dat een van jullie mij kan helpen.
Een kennisje vertelde me dat ik als chronisch zieke 300 euro kosten af mag schrijven bij het invullen van mijn inkomstenbelasting.
Ook schijn ik een bedrag voor het opladen van mijn scootmobiel en concentrator mogen opvoeren.
Kan iemand mij zeggen of dit klopt en waar ik dat dan in moet vullen.
Alvast bedankt.

Login of registreer om te reageren
01-03-2020 om 20:10 uur

Je moet aanvinken dat je aftrekposten hebt en dan kan je op het tabblad zorgkosten zien wat je in kan vullen. Klik vooral veel op de vraagtekens en door naar de site, dan kan je veel informatie vinden.

Login of registreer om te reageren
01-03-2020 om 20:34 uur

Afhankelijk van je inkomen kun je soms gratis hulp krijgen bij het invullem van je belastingaangifte.
Via de belastingtelefoon kun je een afspraak maken, meen ik me te herinneren.
En misschien kunnen ze je telefonisch ook op weg helpen.

Succes.

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 02:36 uur

Ik wilde zeggen wat Suus zei, mijn vader begeleidt vrijwillig mensen met het invullen van belastingformulieren. Wellicht is zoiets ook bij jou in de omgeving.
Ik zit namelijk ook met reiskosten etc die ik wil aftrekken en ga hem dus erbij om hulp vragen, aangezien hij vooral ouderen helpt die niet zo handig zijn met de computer voor zover ik het begreep. En ik gewoon te moeilijk nadenk bij het invullen van simpele dingen haha.

Dus heb niet echt direct een antwoord voor je, wat Daantje zegt werkt ook deels maar is voor mij persoonlijk niet voldoende.

Succes alvast!

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 06:25 uur

In ieder geval de 300 euro. Wat de scootmobiel betreft weet ik niet zeker. Je kan het altijd proberen. Verder ligt het ook aan het inkomen wat je hebt. Ze hebben een grens. Op de site van de belastingdienst vind je toch wel veel informatie. De zoekfunctie gebruiken. Succes! :)

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 08:03 uur
Reactie op Daantje

Hoe kom je aan die 300 euro?

dat vraag ik mij ook af... volgens mij was dat vroeger, nu niet meer
(je kan wel reiskosten, allergie dus meer wassen aftrekken... kom ik ook wel aan die 300 euro ;-) )

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 09:07 uur

Volgens mij gaan reiskosten vanaf en tot een bedrag en medische dingen ook, zoals alle pcm die je koopt, medicatie die je zelf moet kopen excl eigen wettelijke bijdrage van €385 en dingen om jezelf gezond te houden. Heb zelfs een keer vernomen dat je bij voedselallergieën zelfs geld terug kunt krijgen maar ik ben onder invloed dus kan ook een rare droom zijn geweest😂 oh zie je emsepems benoemt ook allergie maar ik weet wel dat je van alles bonnetjes moet bewaren etc.
Reiskosten zijn apart en kom ik ook al op een flink bedrag uit en aangezien de zorgverzekeraar niks vergoed ga ik het dit jaar via de belasting proberen, voorheen kreeg ik te weinig/betaalde te weinig om iets terug te kunnen krijgen.

Maar die €300 zal niet vast zijn lijkt me. De een krijgt een uitkering, de ander werkt nog dit zal ook op basis van inkomen zijn en die €300 is voor niemand gelijk lijkt mij.

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 09:22 uur

300 euro is voor iedereen gelijk. Je kan het aftrekken maar er zit een grens aan. Iemand met een hoog inkomen heeft vaak niets aan die extra's om af te trekken.

300 euro is voor kleding en beddegoed. Dan heb je ook nog dieëtkosten die je af kan trekken. Op de site van bel.dienst staat alles wat wel en niet mag, ook de bedragen.

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 12:24 uur

en die 300 euro vul je in bij?

beddegoed, allergie, dieet, etc voer je in via zorgkosten, er staat volgens mij geen blokje voor algemeen/overige of id
of je zonder allergie ook beddegoed mag aftrekken weet ik niet, wel weer bij incontinentie

Login of registreer om te reageren
02-03-2020 om 12:38 uur

Als je een huidziekte hebt, zoals ik Psoriasis, dan mag je 300 euro invullen. Je gebruikt zalf tenslotte ervoor.

Login of registreer om te reageren