Corona virus

27-02-2020 om 21:15 uur

Zijn wij longpatiënten vatbaarder voor het Corona virus. En kunnen wij die onderhoudsantibiotica gewoon blijven gebruiken.

Login of registreer om te reageren
27-02-2020 om 22:51 uur
Reactie op Ingrid22

Zijn wij longpatiënten vatbaarder voor het Corona virus. En kunnen wij die onderhoudsantibiotica gewoon blijven gebruiken.

Kijk anders even het npo1 programma terug, daar werd veel info verteld over het corona virus.
Er werd verteld dat ouderen en zieken(mensen met minder weerstand)altijd iets meer risico lopen, ook op een wat ernstige verloop, waaronder longontsteking en dat is altijd lastiger met een longziekte, maar paniek was niet nodig, gewoon alert blijven.
Maar dit zelfde geldt voor de griep...

Login of registreer om te reageren
27-02-2020 om 23:30 uur

Ik vermoed dat, als het beleid wordt dat mensen moeten stoppen met bepaalde medicatie vanwege het corona-virus, je apotheek je hierover benadert.

Wil je zeker weten of je je onderhouds-antibiotica kunt blijven gebruiken, neem dan contact op met je arts. Dat kun je vandaag nog doen.
Het antwoord van de deskundige laat misschien langer op zich wachten.

Login of registreer om te reageren
28-02-2020 om 07:05 uur

@Suus01 ik denk meer dat het is dat je vaak vatbaarder bent als je aan onderhoudsantibiotica of prednisolon zit. Bij ab wist ik dit niet, maar longfonds zei van wel. Dus ben wel benieuwd wat een arts hierop te zeggen heeft. Niet dat het wat uitmaakt, ik zelf maak me nog steeds niet druk, maar ik ben wel benieuwd of het daadwerkelijk je weerstand verlaagt.

Login of registreer om te reageren
28-02-2020 om 07:44 uur

@Nckiie
Oei, ik leg slecht uit wat ik wil bedoel. Herkansing.

Voor zover ik weet ben je inderdaad vatbaarder voor onder andere infecties bij gebruik van dergelijke medicatie. Een arts maakt natuurlijk wel een weloverwogen beslissing ten aanzien van het voorschrijven ervan. Voor- en nadelen worden per persoon tegen elkaar afgewogen.
Mijn antwoord was eerder bedoeld op de vraag van Ingrid22 "... kunnen wij die onderhoudsantibiotica gewoon blijven gebruiken".

Maar ik ben ook nieuwsgierig naar hoe de deskundige hierover denkt.

Login of registreer om te reageren
28-02-2020 om 07:52 uur
Reactie op Suus01

Wil je zeker weten of je je onderhouds-antibiotica kunt blijven gebruiken, neem dan contact op met je arts. Dat kun je vandaag nog doen.
Het antwoord van de deskundige laat misschien langer op zich wachten.

Ook ik denk dat je bij onzekerheid je huisarts even moet bellen. dat is de kortste klap

Login of registreer om te reageren
28-02-2020 om 09:16 uur

Ik zou het ook met je arts of lvk overleggen en niet zomaar stoppen of i.d.
Je krijgt de ab om de copd stabiel te houden en onder controle, ik denk dat ze dit liever zien dan zonder ab dat de copd vd leg raakt.
Hoe stabieler je bent hoe beter ook ivm virussen.

Login of registreer om te reageren