Bijwerkingen

27-02-2020 om 11:54 uur

Ik gebruik 2x2 serevent en 2x3 Flixotide en 1x spirava per dag sinds ik dit gebruik heb ik een hoge bloeddruk en heel veel spier en gewrichts pijn. ik kan zelfs niet meer hurken. Kan dit door de medicatie komen? Ik loop hier al 5 maanden mee.

Login of registreer om te reageren
27-02-2020 om 14:55 uur
Reactie op Siets

Ik gebruik 2x2 serevent en 2x3 Flixotide en 1x spirava per dag sinds ik dit gebruik heb ik een hoge bloeddruk en heel veel spier en gewrichts pijn. ik kan zelfs niet meer hurken. Kan dit door de medicatie komen? Ik loop hier al 5 maanden mee.

Ik zou je heel sterk adviseren om zo snel mogelijk contact op te nemen met je arts hierover. Er bestaan een hoop bijwerkingen en iedereen is anders, daarom zijn er zoveel verschillende medicijnen op de wereld. Er is een grote kans dat er iets is wat beter bij je past dan wat je nu gebruikt.

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
02-03-2020 om 12:09 uur

Beste Siets

Een bekende bijwerking van serevent is spierkramp. Dit zien we regelmatig op de polikliniek terug. In de bijsluiter van flixotide, serevent en spiriva staat gewrichtspijn. Dit heb ik nooit gezien en is volgens mij veel zeldzamer. De beste manier om erachter te komen of dit bijwerkingen zijn veroorzaakt door medicatie is om in overleg met je arts die ze heeft voorgeschreven te stoppen en te kijken of de bijwerkingen verdwijnen. Er zijn zeer veel andere soorten inhalatie medicatie die je vervolgens kan proberen, om te kijken of die zonder bijwerkingen zijn bij jou. Hoge bloeddruk door inhalatie medicatie is mij niet bekend als bijwerking en staat ook dit in de bijsluiter. De kans is veel groter dat de hoge bloeddruk een andere oorzaak heeft en behandeling nodig heeft.

Met vriendelijke groet,

Serge van Wolferen, longarts

Login of registreer om te reageren
15-03-2020 om 18:31 uur

Beste Dr. Serge van Wolferen, Dank voor u reactie. Ik heb alle medicatie vervangen voor Foster. Bij Foster ook gewrichts/spierpijn maar minder ik hoop bij mijn volgende afspraak een medicatie te vinden waar ik geen last heb van bijwerkingen. M.v.g. Siets

Login of registreer om te reageren