Nog steeds hoesten

25-02-2020 om 14:37 uur

Even op een rijtje:

Alles begon op 24 december.

- Kikker in de keel
- 3 dagen keelpijn
- 3 dagen lichte verhoging 38,4
- aantal weken met hoesten alleen in de avond, overdag kwam het slijm er zo uit
het gleed gewoon in mijn mond
- nu al 3 weken hoesten de hele dag, slijm komt met moeite eruit ( geel/groen )
bij uitademen klinkt het als of je zacht snurkt
als er slijm uitkomt, hoor je een zachte piep ( van korte duur ), totdat je weer vol zit met slijm

Gebruik voor het slapen codeinetabletjes.

Heb geen longontsteking.
Nu geen koorts meer.
Heb afgelopen vrijdag bloed laten prikken, voor o.a. overige ontstekingen en kinkhoest.
Morgen krijg ik de uitslag.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang duurt het nog?
Vorig jaar had ik de griep met daarna ook veel hoesten, na precies 6 weken was het voorbij.
De ademhaling was vrij normaal.

Login of registreer om te reageren
25-02-2020 om 14:50 uur
Reactie op AnsSurfer

Even op een rijtje:

Alles begon op 24 december.

- Kikker in de keel
- 3 dagen keelpijn
- 3 dagen lichte verhoging 38,4
- aantal weken met hoesten alleen in de avond, overdag kwam het slijm er zo uit
het gleed gewoon in mijn mond
- nu al 3 weken hoesten de hele dag, slijm komt met moeite eruit ( geel/groen )
bij uitademen klinkt het als of je zacht snurkt
als er slijm uitkomt, hoor je een zachte piep ( van korte duur ), totdat je weer vol zit met slijm

Gebruik voor het slapen codeinetabletjes.

Heb geen longontsteking.
Nu geen koorts meer.
Heb afgelopen vrijdag bloed laten prikken, voor o.a. overige ontstekingen en kinkhoest.
Morgen krijg ik de uitslag.

Mijn vraag is eigenlijk, hoe lang duurt het nog?
Vorig jaar had ik de griep met daarna ook veel hoesten, na precies 6 weken was het voorbij.
De ademhaling was vrij normaal.

Met welke longziekte bent u bekend ? Dat is misschien makkelijker voor sommige om te antwoorden 😉

Login of registreer om te reageren
25-02-2020 om 15:37 uur

Nou A ns,ik heb precies hetzelfde , maar ik heb t al 10 jaar , de longarts weet t ook niet , alles gehad bloedprikken , ct scan, bergen prednisson en antibiotica .Maar ben no g steeds aan t hoesten .Soms als het niet zo vochtig is gaat het iets beter l met t hoesten t en minder slijm.Ga nu binnenkort naar Merum heideheuvel,mss dat ze er daar wat aan kunnen doen.
wat heb je astma of COPD of een andere longziekte. En heb je een vernevelaar?
Codeine helpt wel voor je nachtrust , heb ik ook heel lang gedaan ,maar je bent zo suffig de volgende dag.
Ben ben benieuwd wat de uitslag is ,laat t ff horen .SUCCES in ieder geval.

Login of registreer om te reageren
26-02-2020 om 12:57 uur

Normaal duurt herstellen van een infectie of wat dan ook gemiddeld 6 weken, bij een longziekte kan het langer duren.
Momenteel gaat er een virus rond waar mensen veel van hoesten en mijn moeder met gezonde longen hoest al ruim 4-5 weken, het virus lijkt dan even weg en vlamt weer op. Het is geen griep maar wel hardnekkig en heb er zelf vermoedelijk ook last van.

Dus om te zeggen hoelang het duurt hangt af van je weerstand, om welk virus het gaat, welke onderliggende ziekten een rol spelen bijvoorbeeld een longziekte.
Goed dat ze dingen onderzoeken en je bij een arts loopt, vertrouw je het niet gewoon aan de bel trekken.
Ik slik momenteel ook codeïne voor de nacht ivm het hoesten.

Fluimicil zou wellicht kunnen helpen het slijm wat te verdunnen, dit kan je bij de apotheek, drogist, zelfs supermarkt halen maar zou het even overleggen met de arts waar je onder behandeling bij bent. Zelf merk ik dat ik dan veel meer ga hoesten, maar het slijm wel los komt en wat verlichting geeft.

Dat je geen koorts meer hebt is wel positief, maar de effecten kunnen zeker nog wel even blijven. Toen ik nog geen last had van een longziekte heb ik al 2 maanden last gehad van influenza voor ik er bovenop was, dus laat staan als je er nog een longziekte bij hebt. Het klinkt voor mij echt als het nare virus wat rond gaat en ik hoop dat je snel opknapt!

Login of registreer om te reageren
27-02-2020 om 11:48 uur

En wat was de uitslag?
Vies slijm duidt toch vaak dat er iets speelt, overleg het maar goed met je arts.
Codeine alleen gebruiken als je geen vies slijm ophoest want het moet er toch uit, af en toe een nachtje kan geen kwaad maar slijm moet niet vast gaan zitten.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
27-02-2020 om 14:57 uur

Als je zo makkelijk en veel slijm ophoest lijkt het mij niet zinvol om dan codeïne te slikken. Je krijgt het voorgeschreven als de hoest niet produktief is, maar erg hinderlijk.

Login of registreer om te reageren
27-02-2020 om 22:35 uur

Codeïne mag vaak alleen bij niet productieve hoest of als het zo erg is dat je er niet door kan slapen en dan alleen voor de nacht, althans zo hebben verschillende artsen mij het verteld en kan natuurlijk voor iedereen weer anders zijn. Ik slik het ‘s avonds voor het slapen gaan momenteel en bij opstaan neem ik fluimicil momenteel en dan komt er toch een flink gehoest. Maar het is niet de bedoeling dat je het slijm ophoesten stopt met de codeïne nee, dan gaat het alleen maar infecteren want het kan niet weg lijkt mij.

Goede aanvulling van Thirza en Goudvisje!

Login of registreer om te reageren
28-02-2020 om 09:31 uur

Ben benieuwd wat er uit de test kwam? Wat zei de arts ervan enz...
Wij geven wel tips maar het beste advies je arts raadplegen en denk dat je inmiddels een antwoord hebt van de uitslag?
Hopelijk geen kinkhoest of i.d.
Sterkte

Login of registreer om te reageren