Wandelen ..

24-02-2020 om 12:05 uur

Hoi ,

Net de fysio gebeld en gezegt dat ik aan het einde van mijn latijn ben .. ze vond het niet raar gezien het weer en de oefeningen die ik al doe en ook de aanpassing van minder schoonmaken kon ze zich voorstellen dat het veel is ..

Afgesproken om 1 km te gaan lopen en lukt dat niet dan een dag niet en ik mag altijd bellen als het niet meer gaat..

Heb het artikel van @Nckiie doorgestuurd naar de fysio 😉

Voel mij wel opgelucht , kan mezelf wel voor de gek en groot blijven houden maar heb mezelf ermee ..

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 12:46 uur

Wandelen is prima om conditie mee op te bouwen. Overdrijf echter niet. Al loop je de eerste keren maar een blokje om, of de straat uit en weer terug. Elke dag een paar stappen verder als het lukt. Trek comfortabele schoenen aan.

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 12:50 uur

En als er wind staat, loop eerst tegen de wind in, dan heb je op de terugweg als je moeier bent meewind. En heb je ook niet dat je te ver bent gelopen omdat t met meewind lekker liep en dan valt de terugweg tegen...

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 13:57 uur

Fietsen ervaren mensen vaak als minder zwaar dan wandelen. Misschien is dat een alternatief? Of afwisselen?

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 15:03 uur
Reactie op Suus01

Fietsen ervaren mensen vaak als minder zwaar dan wandelen. Misschien is dat een alternatief? Of afwisselen?

Vind ik niet. Na een excacerbatie beginnen verreweg de meeste mensen met een wandelingetje en zeker niet met een fietstochtje. Met een e bike zou het nog kunnen, maar je bent al snel te ver van huis wellicht.

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 15:09 uur
Reactie op Thirza
Reactie op Suus01
Fietsen ervaren mensen vaak als minder zwaar dan wandelen. Misschien is dat een alternatief? Of afwisselen?

Vind ik niet. Na een excacerbatie beginnen verreweg de meeste mensen met een wandelingetje en zeker niet met een fietstochtje. Met een e bike zou het nog kunnen, maar je bent al snel te ver van huis wellicht.

Ben ook bang dat ik dan te ver ga .. ik loop 5 km per uur nu en vandaag express zachter gaan lopen rond de 3 km per uur en heb net 0,8 km kunnen lopen geen eens mijn doel gehaald

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 16:24 uur

Klopt, het is per persoon verschillend.

@Mel
Goed dat je hebt overlegt met de fysio.

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 19:43 uur

Ik probeer elke dag te wandelen maar ik bekijk het per dag hoe ik mij voel. Vandaag heb ik tijdens het werk in de pauze ook gewandeld ging moeizaam maar het weer zal hier ongetwijfeld een rol in hebben gespeeld.

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 20:46 uur

Ik wandel graag ook al ben ik niet fit of ben ik benauwd liever dan fietsen. Ik loop erg veel ongeveer 2 uur op een dag met de hond. Het is altijd wel lekker om even buiten te zijn. Ik loop ook gemiddeld als ik niet benauwd ben 5 km per uur.

Login of registreer om te reageren
24-02-2020 om 21:41 uur

Ook ik vind lopen prettig, probeer regelmatig minimaal een half uur te lopen. Vandaag overgeslagen, was al naar yoga geweest en de hele dag was er regen en harde wind hier. Dus heb ik gespijbeld. Zomers fiets ik vaak meer dan dat ik loop.

Login of registreer om te reageren
25-02-2020 om 08:59 uur

Over het algemeen is fietsen lichter gewoon en op de e-bike, maar er zijn mensen waarvoor lopen minder zwaar is en dat is ook afhankelijk van wat je gewend bent.

Goed dat je nu een duidelijke grens hebt en inderdaad bij wind eerst ertegen in en dan wind mee vind ik een heel mooie! En die km hoeft niet in 1x al loop je 2x per dag 0,5 km en lukt dat je beter dan is het ook een km! Luister naar je lichaam (zegt iemand die ook moeite heeft met aan de rem te trekken).

Zelf stap ik liever en sneller op de fiets, wellicht ook door mijn knie, kan vaak ook eerder fietsen dan zonder krukken lopen xD dus kijk wat voor jou werkt:)

Login of registreer om te reageren