Logeren

21-02-2020 om 17:41 uur

Hoi , ik heb een dilemma.. mijn nichtje van 8 wilt komen logeren , ze heeft hulp nodig bij aankleden en bij douchen , ze is thuis vreselijk verwend 🙄🙄🤔

Ik moet haar heel de dag zoet houden met spelletjes of wat bakken , ze eet ook wat anders dan ik ze lust weinig dus ook weer apart koken voor haar , ik kook voor mezelf voor 2 dagen

Laatste tijd heb ik veel longaanvallen gehad en ben ik erg moe .. wil ook niet dat ze dat ziet als ik midden in een astma aanval zit

Moet ik nu zeggen dat ik het niet trek of laat ik haar komen , met het risico dat ik over mijn grenzen ga ten koste van mezelf ? Of heeft iemand een idee voor een middenweg ?

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 17:50 uur

Ik zou het of niet doen of je zorgt dat ze thuis doucht met hulp (kan prima als ze een nachtje komt), haal iets te eten of ga met haar naar de mac ofzo of beleg zelf een pizza, doe iets makkelijks. Doe iets leuks met haar en laat haar een filmpje kijken oid zodat jij tussendoor even kan rusten.

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 18:11 uur

Los van alles: vindt je het leuk als ze komt. Een leuke logeerpartij kun je ook lang van nagenieten.
Als je het leuk vindt, bereid het dan voor. Vraag wat zij graag wil doen en eten. Stuur aan op dingen die Daantje ook zegt : film, speeltuin waarbij jij kunt zitten, Mcdonalds, pizza.

Douchen en aankleden: douchen man thuis idd. Vreemde ogen dwingen, dus kans dat ze dat bij jou wel doet. Of maak er een spel van waarbij ze haar douche- en/of aankleeddiploma kan halen. Binnen X minuten klaar = diploma.

Bespreek ook vooraf met haar ouders wat je doet als je ziek wordt.
Bespreek ook met haar dat zij zich dan even zelf vermaakt. Ga op je bed liggen, en laat haar in de woonkamer met een kookwekker zelf spelen. Kookwekker af is weer samen.
Kun je ook toepassen als ze druk is, of preventief voor jezelf.

Misschien kun je nog onderhandelen over een kortere tijd (later komen, eerder weg).

Als je het leuk vindt en goed voorbereidt, dan kan het. Dan kun je eventuele negatieve gevolgen ook dragen.
Bij twijfel of je ziet er teveel tegenop, niet doen.

Succes met kiezen.

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 18:21 uur
Reactie op Daantje

Ik zou het of niet doen of je zorgt dat ze thuis doucht met hulp (kan prima als ze een nachtje komt), haal iets te eten of ga met haar naar de mac ofzo of beleg zelf een pizza, doe iets makkelijks. Doe iets leuks met haar en laat haar een filmpje kijken oid zodat jij tussendoor even kan rusten.

@Daantje Ze wilt 2 nachten komen .. maar 1 nacht lijkt mij ook beter 😉 dan kan ik indd eten wat zij ook graag eet , dat van het fimpje lijkt me ook super plan ga ik boven even liggen kunnen we daarna naar de speeltuin heb ik gelijk mijn kilometers weer gewandeld 2 vliegen in 1 klap

Laat ik die dag de huishoudelijke taken voor wat het is 😊😊

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 18:22 uur
Reactie op Suus01

Los van alles: vindt je het leuk als ze komt. Een leuke logeerpartij kun je ook lang van nagenieten.
Als je het leuk vindt, bereid het dan voor. Vraag wat zij graag wil doen en eten. Stuur aan op dingen die Daantje ook zegt : film, speeltuin waarbij jij kunt zitten, Mcdonalds, pizza.

Douchen en aankleden: douchen man thuis idd. Vreemde ogen dwingen, dus kans dat ze dat bij jou wel doet. Of maak er een spel van waarbij ze haar douche- en/of aankleeddiploma kan halen. Binnen X minuten klaar = diploma.

Bespreek ook vooraf met haar ouders wat je doet als je ziek wordt.
Bespreek ook met haar dat zij zich dan even zelf vermaakt. Ga op je bed liggen, en laat haar in de woonkamer met een kookwekker zelf spelen. Kookwekker af is weer samen.
Kun je ook toepassen als ze druk is, of preventief voor jezelf.

Misschien kun je nog onderhandelen over een kortere tijd (later komen, eerder weg).

Als je het leuk vindt en goed voorbereidt, dan kan het. Dan kun je eventuele negatieve gevolgen ook dragen.
Bij twijfel of je ziet er teveel tegenop, niet doen.

Succes met kiezen.

Kijk daarom ben ik zo blij met jullie , daar zou ik niet opgekomen zijn 👍

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 20:28 uur

ik zou het moeten lopen' tijdens de logeerpartij maar uit mijn hoofd bannen. t meisje kost genoeg energie om nog wat te moeten.

hier mogen ze lekker veel computeren :-) werkt ook goed om voor mezelf rust te creeren.

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 21:09 uur

Ik dacht precies hetzelfde, niet deze dagen ook nog je km-ers proberen te halen, die energie heb je hard nodig.
Indd leuke tv, computeren, thuisbezorgd.nl en samen lekker eten bestellen, wat thuis dan net niet mag is juist 't leukst.
Zo deed ik voor een neefje altijd op de raarste tijden eitjes koken, dat was voor hem een feestje om zomaar om 15 u een eitje te mogen :)
Legpuzzel ook erg leuk, sjoelen dan beweeg je ook nog.
En missch juist omdat ze thuis alle hulp krijgt bij aankleden en douchen. Zeggen:hier mag je lekker aan knoeien met douchen desnoods pyama party overdag 🎉

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 21:33 uur

Ik ging vroeger bij mijn tante logeren en vond het dan het leukste om een mooie jurk uit te mogen kiezen, naar de bioscoop en een happy meal eten. Mijn tante zat in de WAO maar ik heb er nog altijd goede herinneringen aan.

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 22:49 uur
Reactie op emsepems

ik zou het moeten lopen' tijdens de logeerpartij maar uit mijn hoofd bannen. t meisje kost genoeg energie om nog wat te moeten.

hier mogen ze lekker veel computeren :-) werkt ook goed om voor mezelf rust te creeren.

Laat de fysio en praktijkodersteuner dat maar niet horen 🙄 vanaf maandag willen ze me op 2,5 km wandelen zetten was nu bij 2 km al helemaal op en 5x moeten stoppen om op adem te komen .. ik vraag mij af waarom hun zo aandringen met MOETEN , ik krijg daar de kriebels van. Ik heb het al meerdere keren aangegeven maar dan gaan ze lachen en beginnen over het schoonmaken wat minder kan .. 🤔

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 23:00 uur

@Mel luister naar je lichaam!!! Niet continu je grenzen opzoeken maar bewaak ze. Ik ben het eens met bovenstaande adviezen en laat die praktijkondersteuner en fysio maar eens even goede onderzoeken lezen... het MOETEn moet er vanaf, het moet LEUK blijven. En of je nou in huis wat meer doet en minder wandelt of je wandelt wat meer en doet wat minder in huis, het gaat om je conditie opbouwen en niet om roofbouw plegen. Daarbij is het handig om iets te zoeken naar wat jij leuk vindt. Vind je fietsen leuker ga dan lekker fietsen! Net zo gezond, het gaat om in beweging blijven, die km’s zijn maar een getalletje en ik weet niet waarom ze er zo op hameren, maar ben blij dat het mijn fysio en praktijkondersteuner niet zijn!
Kijk wat bij jou past is dat aquafit dan ga je dat lekker doen, past wandelen bij je doe je dat, wil je paardrijden ga je dat opbouwen, vind je fitnessen leuk dan ga je dat doen. Zolang je in beweging blijft en stapjes vooruit maakt en het leuk blijft is het belangrijk en de ene dag is de andere dag niet.

De ene dag kom ik mn bed niet uit, de volgende dag loop ik een rondje door de supermarkt. Het is niet zo dat elke dag hetzelfde is. Had ik jou laatst dat artikel gestuurd? Zou het ze eens laten lezen, dat is nou een gedegen wetenschappelijk onderzoek met resultaat en ik en een vriend zijn vergelijkbaar qua leeftijd en klachten hij werd enorm gepusht over zijn grenzen, ik probeerde er binnen te blijven. Conclusie: ik was verbeterd en hij verslechterd. Nou is dit resultaat maar over 2 man naar het onderzoek staat in het nvtg en daar kom je niet zomaar in.

Geniet lekker van je nichtje een dag, volg de tips op van boven en laat het lopen voor wat het is en hebben ze wat te klagen dan zeg je: zullen we even van lichaam en plaats ruilen?
Heb echt een aversie gekregen tegen mensen die zo pushen, ja sommige mensen hebben een duwtje in de rug nodig, veel longpatiënten moet je afremmen... ik weet hoe het is om roofbouw te plegen en daar bereik je niks mee behalve ellende:(
Dus luister naar je lichaam. Ga lekker wandelen op je eigen tempo, stop wanneer her niet gaat en je zal merken dat je steeds verder komt

Login of registreer om te reageren
21-02-2020 om 23:10 uur
Reactie op Juno92

@Mel luister naar je lichaam!!! Niet continu je grenzen opzoeken maar bewaak ze. Ik ben het eens met bovenstaande adviezen en laat die praktijkondersteuner en fysio maar eens even goede onderzoeken lezen... het MOETEn moet er vanaf, het moet LEUK blijven. En of je nou in huis wat meer doet en minder wandelt of je wandelt wat meer en doet wat minder in huis, het gaat om je conditie opbouwen en niet om roofbouw plegen. Daarbij is het handig om iets te zoeken naar wat jij leuk vindt. Vind je fietsen leuker ga dan lekker fietsen! Net zo gezond, het gaat om in beweging blijven, die km’s zijn maar een getalletje en ik weet niet waarom ze er zo op hameren, maar ben blij dat het mijn fysio en praktijkondersteuner niet zijn!
Kijk wat bij jou past is dat aquafit dan ga je dat lekker doen, past wandelen bij je doe je dat, wil je paardrijden ga je dat opbouwen, vind je fitnessen leuk dan ga je dat doen. Zolang je in beweging blijft en stapjes vooruit maakt en het leuk blijft is het belangrijk en de ene dag is de andere dag niet.

De ene dag kom ik mn bed niet uit, de volgende dag loop ik een rondje door de supermarkt. Het is niet zo dat elke dag hetzelfde is. Had ik jou laatst dat artikel gestuurd? Zou het ze eens laten lezen, dat is nou een gedegen wetenschappelijk onderzoek met resultaat en ik en een vriend zijn vergelijkbaar qua leeftijd en klachten hij werd enorm gepusht over zijn grenzen, ik probeerde er binnen te blijven. Conclusie: ik was verbeterd en hij verslechterd. Nou is dit resultaat maar over 2 man naar het onderzoek staat in het nvtg en daar kom je niet zomaar in.

Geniet lekker van je nichtje een dag, volg de tips op van boven en laat het lopen voor wat het is en hebben ze wat te klagen dan zeg je: zullen we even van lichaam en plaats ruilen?
Heb echt een aversie gekregen tegen mensen die zo pushen, ja sommige mensen hebben een duwtje in de rug nodig, veel longpatiënten moet je afremmen... ik weet hoe het is om roofbouw te plegen en daar bereik je niks mee behalve ellende:(
Dus luister naar je lichaam. Ga lekker wandelen op je eigen tempo, stop wanneer her niet gaat en je zal merken dat je steeds verder komt

Ja die heb ik opgeslagen en die laat ik zien aan de fysio en praktijkodersteuner als ik weer ga , maar ik ben geneigd om niet meer te gaan en mijn eigen plan te gaan trekken , ik hou al niet van het woord MOETEN ik Moet helemaal niks, ik MOET al zoveel laten en ik ga al snel over mijn grenzen heen , indd hun hebben en kennen mijn lijf niet .. zouden ze het eens 1 dag moeten meemaken kijken of ze het dan nog zegen . Ik MOET 😉😉 ook leren nee zeggen tot hier en niet verder, verrek vd longpijn onderin , ben helemaal op , ik knap er niet van op in ieder geval

Stof tot nadenken weer voor mij

Login of registreer om te reageren