Longembolien

19-02-2020 om 14:20 uur

Goedemiddag, ik ben Renate Tuin, 49 jaar en had in 2018 meerdere longembolien. Hiervan ben ik nog herstellende, al denk ik dat er niet veel meer uit te halen valt, voor wat het nu is.
Ben vanaf vorige week, eindelijk gestart met het revalidatie traject. Deze hadden een enorme wachtlijst.
Ik heb heel lang rondgelopen met de longembolien, voordat de huisarts me serieus nam. De nacht dat het bijna mis ging en ik er bijna niet meer was geweest. Dit heeft heel veel met me gedaan, zowel lichamelijk en geestelijk.
Nu hier mijn vraag aan jullie, is er hier iemand die een soort van reumatische klachten, hele zere knieƫn en handen, heeft overgehouden aan de longembolien?

Login of registreer om te reageren
03-03-2020 om 19:58 uur

Hoi Renate,
Ik heb ook longembolie gehad, twee keer. De tweede keer was de diagnose: chronische longembolie. Ik was al bekend met een reumatische ziekte voordat ik de longemboliƫn kreeg. Die reumatische ziekte verhoogd mijn kans op trombose. Je zou aan de huisarts kunnen vragen of ze willen onderzoeken of er aanwijzingen zijn voor een reumatische ziekte.

Login of registreer om te reageren