Allergische astma en teveel histamine

13-02-2020 om 11:05 uur

Goedenmiddag

Ik maak teveel histamine aan ik ben bekend met urticaria en angio- oedeem nu slik ik sinds dec weer Fexofenadine 120 mg 1x daags sinds die tijd wordt mijn urticaria weer erger en zit ik veel onder de uitslag . Ik moet e nummers en histamine in voeding vermijden in de Fexofenadine 120 mg zitten veel e nummers? ik vind dat een beetje krom .. de allergoloog beweerd dat ik door de e nummers geen verergering vd urticaria kan krijgen toch is het opvallend dat als ik Fexofenadine neem ik meer onder zit ?

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
10-03-2020 om 08:53 uur

Beste Mel,

Natuurlijk kan ik als longarts qua kennis op dit vlak niet op tegen een allergoloog, de keuze voor dit middel lijkt mij prima!
Als ik echter nakijk wat de bij LAREB vermelde bijwerkingen zijn van dit middel lees ik dat onder andere overgevoeligheidsreacties en ook huiduitslag, urticaria en jeuk in de lijst staan.
Ik zou het voorleggen aan de allergoloog, lijkt mij het beste.

Groet, Peter van Tilburg

Login of registreer om te reageren
10-03-2020 om 09:16 uur
Reactie op Longarts Peter van Tilburg

Beste Mel,

Natuurlijk kan ik als longarts qua kennis op dit vlak niet op tegen een allergoloog, de keuze voor dit middel lijkt mij prima!
Als ik echter nakijk wat de bij LAREB vermelde bijwerkingen zijn van dit middel lees ik dat onder andere overgevoeligheidsreacties en ook huiduitslag, urticaria en jeuk in de lijst staan.
Ik zou het voorleggen aan de allergoloog, lijkt mij het beste.

Groet, Peter van Tilburg

Dank u wel , beetje krom antihistaminica voor hooikoorts en gelijk voor mijn urticaria maar je kan dus een urticaria reactie krijgen 🤭

Ooit ga ik het snappen 😂

Login of registreer om te reageren