Aankomen in gewicht

26-01-2020 om 15:28 uur

Hallo,

Sinds 2 weken zit ik aan de Nutridrink om aan te komen. Door de astma ben ik veel (5kg) afgevallen. Per dag drink ik 2 flesjes Nutridrink van 125 ml. Naast mijn gewone voeding, 3 maaltijden per dag. Per dag zijn dit ongeveer 600 extra kcl.
Echter ben ik na 2 weken nog geen gram aangekomen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Binnenkort belt de dietiste om te vragen hoe het gaat.

Wat zijn vervolgstappen als aankomen met Nutridrink niet lukt/snel genoeg gaat?

Login of registreer om te reageren
26-01-2020 om 15:50 uur

Je kunt het positief zien. Met twee flesjes val je niet verder af. Dat is al heel mooi. Om aan te komen zou je diëtiste misschien een derde flesje per dag voor kunnen gaan stellen.

En natuurlijk zoveel mogelijk eten. Doe wat extra olie door salade, een extra klontje boter over groente of door stamp, dubbel broodbeleg, gebruik volle producten, etc.
Probeer naast de drie hoofdmaaltijden ook zoveel mogelijk extra tussendoortjes te nemen. Hoeft niet veel per keer te zijn. Handje nootjes, stukje vette vis, stukje kaas of worst. Neem dan eerder calorierijke voeding dan komkommer ofzo.

Zorg dat je voor het eten je luchtwegverwijder gebruikt, dan heb je meer energie om te eten.

Login of registreer om te reageren
26-01-2020 om 16:20 uur

Dankje EmmaW voor je reactie. Helemaal waar; het is positief dat het gewicht stvabiel blijft.
Ik ga inderdaad meer tussendoortjes eten die veel kcl bevatten.
Goede tip om te inhaleren voor het eten, daar heb ik niet aan gedacht✌️😳

Login of registreer om te reageren
27-01-2020 om 00:13 uur

Ik moet juist afvallen (Door alle pred en puffers, maar het gebeurde nu vanzelf) maar wel veel eiwitten eten, weet niet of dat je ook nog kan helpen ik moet in het ziekenhuis aan de nootjes, bifi, alpro toetjes, babybel dingen enzo. Ben ook lactoseintolerant dus vandaar alpro. Maar die dingen bevatten vaak ook veel calorieën. En wat goed dat je met 2 niet meer bent afgevallen.
Vriendin van me kreeg snickers en nootjes in revalidatiekliniek en gebakjes, van die petit four haha de rest was jaloers xD dus overleg dat met de diëtiste wat je wellicht nog extra zou kunnen nemen. en macademia’s heb Ik in de mix zitten zijn heel vet ook En enorm lekker!

Login of registreer om te reageren
27-01-2020 om 06:51 uur

Misschien moet je het even de tijd geven. Je bent in ieder geval niet afgevallen.

Login of registreer om te reageren
27-01-2020 om 13:37 uur
Reactie op Juno92

Ik moet juist afvallen (Door alle pred en puffers, maar het gebeurde nu vanzelf) maar wel veel eiwitten eten, weet niet of dat je ook nog kan helpen ik moet in het ziekenhuis aan de nootjes, bifi, alpro toetjes, babybel dingen enzo. Ben ook lactoseintolerant dus vandaar alpro. Maar die dingen bevatten vaak ook veel calorieën. En wat goed dat je met 2 niet meer bent afgevallen.
Vriendin van me kreeg snickers en nootjes in revalidatiekliniek en gebakjes, van die petit four haha de rest was jaloers xD dus overleg dat met de diëtiste wat je wellicht nog extra zou kunnen nemen. en macademia’s heb Ik in de mix zitten zijn heel vet ook En enorm lekker!

Afvallen door Prednison lijkt me nog moeilijker!
Goed idee om Alpro soya ook te gaan eten. Ik ben ook lactose intolerant en moet veel eiwitten eten. S avonds dubbele porties vlees/vis en extra broodbeleg.
Haha dat klinkt wel goed nootjes en snickers. Ik hoop volgende maand naar Davos te mogen voor mn revalidatie. Hopelijk hebben ze dat daar ook.😜

Login of registreer om te reageren
27-01-2020 om 13:37 uur
Reactie op Anna50

Misschien moet je het even de tijd geven. Je bent in ieder geval niet afgevallen.

Ja dat dacht ik ook. Ik weet alleen niet hoelang.

Login of registreer om te reageren
30-01-2020 om 02:53 uur

@egel hahaha vast wel! Je hebt van melkunie ook flesjes met 25gram eiwitten en de vanille en choco zijn lactosevrij en best lekker, je kan er ook een milkshake van maken dan is het nog lekkerder en meteen veel eiwitten binnen. Wel goed koud zetten, want vind ik ze smerig haha.

En na afvallen door en met prednison is lastig, hoef er niks voor te doen om met pred weer aan te komen. Zit nu op 15mg dus hoop dat het stabiel blijft, ben al zoveel kwijt, heb gelukkig wel kleding in 2 maten maar vindt alles nu mooier zitten:D

Ook gewoon van te voren al aangeven en desnoods zelf alvast wat meenemen voor dag 1 en 2 oid. Of disolact meenemen kan je toch lactose nemen, want dat is in het zkh een ramp alles is met melk bereid zo’n beetje dus ga wel disolact nemen voor opnames of dagen om te zondigen, zodat ik minder last van mijn buik heb.
Maar normaal zijn nootjes en bifi niet erg, maar wel als je enorm misselijk bent haha. Dus met pijn en moeite opgegeten en probeer het nu door te zetten 3x per dag eiwitrijk en oef dubbbel
Portie vlees/vis of vervanger lukt me niet:( alhoewel met de prednison nu mijn eetlust wel weer toeneemt gelukkig. Kan weer normaal eten! En heb zelfs trek in lekkere dingen haha. Had ik voorheen dus echt niet, appeltaart kreeg ik niet eens weg, nou dan ben ik echt ziek, ik houd ban taart!!! Dus nu wil ik taart hahhaa

Login of registreer om te reageren
30-01-2020 om 21:51 uur

@egel Zie net je berichtje. Ik zit met het zelfde probleem. Heb al 6 weken last van mijn maag, waardoor ik 4kilo ben afgevallen. Lang verhaal kort, gister voor de zoveelste keer naar de ha geweest en die bedacht opeens aan de hand van mijn klachten dat het waarschijnlijk een schimmelinfectie is in de slokdarm. Ik ben gistermorgen begonnen met Fluconazol. Later op de dag leek het al iets beter te gaan ik deed nu geen uur meer over het opeten van een banaan.😊
Maar vanochtend voelde ik me helemaal niet goed, zo slap en bedacht dat ik zeker in de afgelopen dagen veel te weinig eten had binnen gekregen. Heb de rest van de dag dan ook geprobeerd elk uur iets te eten, veel vloeibaar of hele zachte dingen. En dat ging vrij goed. Ik hoop dat het zo snel weer beter gaat maar anders is die Nutridrink een goed idee.
Veel sterkte, geniet van alle lekkere dingen die nu mogen. 🍰🍦🍝
Ik moet ik nog even kalmaan doen maar ik hoop dat de Fluconazol eindelijk de oplossing is van 6 weken zoeken.

Login of registreer om te reageren
31-01-2020 om 08:48 uur
Reactie op Hiske

@egel Zie net je berichtje. Ik zit met het zelfde probleem. Heb al 6 weken last van mijn maag, waardoor ik 4kilo ben afgevallen. Lang verhaal kort, gister voor de zoveelste keer naar de ha geweest en die bedacht opeens aan de hand van mijn klachten dat het waarschijnlijk een schimmelinfectie is in de slokdarm. Ik ben gistermorgen begonnen met Fluconazol. Later op de dag leek het al iets beter te gaan ik deed nu geen uur meer over het opeten van een banaan.😊
Maar vanochtend voelde ik me helemaal niet goed, zo slap en bedacht dat ik zeker in de afgelopen dagen veel te weinig eten had binnen gekregen. Heb de rest van de dag dan ook geprobeerd elk uur iets te eten, veel vloeibaar of hele zachte dingen. En dat ging vrij goed. Ik hoop dat het zo snel weer beter gaat maar anders is die Nutridrink een goed idee.
Veel sterkte, geniet van alle lekkere dingen die nu mogen. 🍰🍦🍝
Ik moet ik nog even kalmaan doen maar ik hoop dat de Fluconazol eindelijk de oplossing is van 6 weken zoeken.

Hoi Hiske,

Jeetje dat verwacht je dan toch ook niet, een schimmelinfectie in je slokdarm. Heb je naast misselijkheid nog andere klachten?
Ik hoop voor je dat de Flucanazol inderdaad snel werkt, want het helpt niet mee om op gewicht te blijven als er door zoiets te weinig eten binnenkomt.

Genieten van lekkers probeer ik wel. Maar gevoelsmatig zit ik altijd vol, waardoor het niet lekker is om te eten. Ik denk ddat dit wennen is, want mijn lichaam is inmiddels gewend dat er weinig eten binnenkomt.
Heel veel sterkte en hopelijk voel je je snel weer wat sterker!

Login of registreer om te reageren
31-01-2020 om 08:53 uur

@egel , hoeveel flesjes drinkvoeding mag je per dag? Ik had in het begin 3.
Als je zo gauw vol zit, kan je kleine porties over de dag verdeeld tot je nemen. Je maag moet ook weer wennen aan het eten.

Login of registreer om te reageren