CountAir dosisteller, voor puffers zonder teller

23-01-2020 om 18:55 uur

Ik heb even het forum doorgespit maar ben dit nog niet tegengekomen.
Vast en zeker hebben meerdere van jullie al gelezen of gehoord van de CountAir dosisteller.
Deze teller is ontwikkeld om op b.v. je Salbutamol/Ventolin of Atrovent te zetten omdat deze geen teller hebben.
ik zelf turf altijd mijn puffen Atrovent.
De nieuwe teller is een digitale en werkt op batterijen, schuif je zo op je puffer en laat het zitten tot je puffer leeg is. Dan zet je hem op de volgende.
Ik las er voor het eerst over in een mailing van OptiChamber/Teva, degene die de voorzetkamers maakt. deze schreven dat hij 18 euro en nog wat ging kosten en nog niet vergoed wordt. Elk twee jaar zou je een nieuwe moeten hebben omdat je de batterijen niet kunt verwisselen.
Echter, gisteren was ik bij de longverpleegkundige en zij vertelde dat als je nieuwe voorzetkamer van dit jaar gaat halen bij je apotheek, je aan je arts een nieuw recept hiervoor moet vragen voor de OptiChamber met CountAir teller en dan krijg je hem wel vergoed.
Ik gebruik normaal gesproken altijd de Aerochamber, maar dit is toch het overwegen waard.

Login of registreer om te reageren
27-01-2020 om 00:33 uur

Ik wou zeggen zijn meerdere topics over ook over de kosten en nu dus over vergoeding:)

Login of registreer om te reageren