Petitie tegen vuurwerk

04-01-2020 om 15:28 uur

https://petities.nl/petitions/vuurwerkverbod

Ben opnieuw flink ziek en benauwd enkel door vuurwerk.
Hoog tijd voor een verbod!!
De meerderheid is voor, nu doorzetten denk ik...
Dus graag delen en tekenen!!

Zie ook:
https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederland/artikel/4974741/vuurwerkverbo…

Login of registreer om te reageren
04-01-2020 om 15:55 uur

Een verbod heeft alleen zin als er een alternatief wordt geboden.
Het idee om per plaats 1 groot vuurwerk te organiseren zou misschien nog enigszins kunnen werken.
Dat is alleen moeilijk te organiseren aangezien er gewoon niet genoeg professionele vuurwerkbedrijven zijn die dat in elke gemeente kunnen verzorgen.
Een algeheel verbod is A) niet te handhaven en B) wakkert illegale handel en criminaliteit aan.
Niet dat ze dat nu hebben, ze doen maar wat in Nederland maar dan is voor instanties het zicht erop ook helemaal verdwenen.

Een verbod klinkt sympathiek en is empathisch naar hen die er last van hebben maar in werkelijkheid zal het allemaal niet zoveel uitmaken.
Er is nu al niet de (politieke) wil om wet- en regelgeving te handhaven dus nog meer verboden zullen in de praktijk een wassen neus blijken.

Login of registreer om te reageren
04-01-2020 om 17:15 uur

In mijn optiek is een verbod niet nodig maar wel strengere handhaving en hogere boetes.
Volgens de wet mag je vanaf 18:00 oudejaarsdag t/m 01:00 nieuwjaarsdag vuurwerk afsteken, dit wordt totaal niet gehandhaafd , overal zie je vuurwerk en ook heel veel brandstapels.
Zou er dit jaar ook maar 1 iemand een boete hebben gehad voor het vuurwerk afsteken buiten de toegestane tijden om ?
Het is maar 1 keer per jaar dus vind ik dit niet heel erg in vergelijking met andere zaken die onze lucht gigantisch vervuilen.
Ik geloof ook niet dat de meerderheid voor is , dit lijkt weer typisch op iets wat men indoctrinatie noemt...

Login of registreer om te reageren
04-01-2020 om 21:51 uur

Mijn mening ; verbieden. Niet per se voor t milieu maar wel voor de kosten, doden en gewonden en alle geweld bv tegen hulpverleners enz enz.

Login of registreer om te reageren
05-01-2020 om 08:03 uur

Juist dat handhaven is niet haalbaar.

Hier in alleen onze gemeente heeft iemand meer dan 1o.ooo handtekeningen verzameld tegen te vroeg afsteken van vuurwerk.

De politie reageerde dat er gewoon te weinig personeel is voor handhaving.

Bij deze actie wordt er ook een alternatief aangeboden.
Het gemeente vuurwerk.
Zouden er niet genoeg vrijwilligers zijn om te leren om professioneel vuurwerk af te steken?

Login of registreer om te reageren
05-01-2020 om 13:55 uur

Ik ben met jullie helemaal eens je kan het wel verbieden maar je moet dan ook meer handhavers hebben en die zijn er niet . Zijn er nou echt geen mensen die willen helpen b.v. vrijwilligers om de politie te helpen .Dat balletje is bij ons ook al opgegooid een gemeente vuurwerk maar dat vonden ze te duur waar blijf je dan .

Login of registreer om te reageren
05-01-2020 om 15:39 uur

Vrijwilligers kunnen de politie helemaal niet helpen ( geen bevoegdheden ) tenzij je je leven op het spel wilt zetten.

Login of registreer om te reageren
05-01-2020 om 16:20 uur

Ook ik denk dat een algemeen verbod niet te handhaven is.
Mocht het er ooit van komen en er 1 groot vuurwerk per plaats komt dan zullen veel mensen, niet alleen met een longaandoening, er niet van kunnen genieten.

Login of registreer om te reageren