Hallo iedereen

04-01-2020 om 14:18 uur

Hallo, ik ben Cathy en heb copd
Nu had ik sinds een paar weken pijn aan de linkerbovenrug een zeurende pijn .
Huisarts stuurde me door om RX foto te nemen en er was iets te zien maar niet duidelijk wat.
Dan gisteren een scan gehad en daar is tumoraal letsel te zien.
Maandag krijg ik een afspraak voor een biopsie waar ik doodsbang voor ben en ik weet niet wat ik me daarbij moet voorstellen.
Dan nog een week wachten op het resultaat maar het is longkanker ben ik van overtuigd.
Ik ben chronisch depressief en heb daarbij nog angst en paniekaanvallen.
Ik weet niet hoe het verder moet ?

Login of registreer om te reageren
05-01-2020 om 01:08 uur

Hoi Evita,

Welkom hier! Wat vreselijk heftig zeg, ik kan me alleen maar voorstellen wat er allemaal door je heen gaat.

Ik ben ook chronisch depressief met een paniekaanval op zijn tijd en hoe stom het ook klinkt; probeer positief te blijven. Je weet pas precies wat er gaande is en wat je opties zijn als er meer onderzoek is en een diagnose is gesteld.

Haal geen doemscenario's in je hoofd, want daar heb je nix aan. Wacht maandag af en van daar uit verder.

Heel veel sterkte in deze hele enge en nare tijd!

Login of registreer om te reageren
07-01-2020 om 17:56 uur

Ik moet nu nog 3 weken wachten voor een petscan .
Biopsie heb ik nog geen datum , longarts zei dat dit onder volledige narcose moet gebeuren en ik 1 nacht in het ziekenhuis moet blijven .
Dat snap ik niet , de meeste mensen mogen toch naar huis en is biopsie onder plaatselijke verdoving .!

Login of registreer om te reageren
08-01-2020 om 06:57 uur

Hoi Evita,

Misschien wachten ze eerst de petscan af. En is het misschien niet nodig om een biopsie te doen. Ik heb ook een petscan gehad en het was goed.

Probeer rustig te blijven. Misschien kan je HA je helpen zodat je wat rustiger wordt. Ik begrijp je wel hoor, het was voor mij ook spannend.

Sterkte!
Groetjes Anna

Login of registreer om te reageren