copd

25-12-2019 om 19:28 uur

geachte
ik ben 72 jaar en heb gerookt vanaf mijn 19 jaar ben nu 2 jaren geleden gestopt na een aanval van copd
heb symbicort gekregen super medicijn maar ik heb daar verschrikkelijke honger van en ben dan ook al 10 kilo bijgekomen bestaat er geen ander medicijn ( puffer ) die evengoed werkt als symbicort maar die de bijwerking niet geeft
bedankt alvast
cooper

Login of registreer om te reageren
25-12-2019 om 20:11 uur

Is dit niet handiger om met je eigen arts te overleggen? Wr zijn namelijk enorm veel verschillende soorten medicatie en combinatie inhalatoren. En jouw arts kent jou het beste. Symbicort is in ieder geval niet het enige medicijn en het is wel vaker dat men medicatie voorgeschreven krijgt en bijwerkingen krijgt en dan op iets anders over gaat.

Jouw arts kan voor jou het beste inschatten wat het handigste is om te doen, aangezien die jou persoonlijk kent.

Login of registreer om te reageren
25-12-2019 om 21:39 uur

Zou zomaar kunnen dat het toeval is maar dat die 10 kilo en honger door het stoppen met roken komt!!

Login of registreer om te reageren
26-12-2019 om 09:06 uur
Reactie op Stefanie

Zou zomaar kunnen dat het toeval is maar dat die 10 kilo en honger door het stoppen met roken komt!!

Daar dacht ik ook aan. :)

Login of registreer om te reageren
26-12-2019 om 09:13 uur

De mens heeft de neiging om dingen in de mond te stoppen. Moedertepel, duimen, sigaret.....eten.
Gewoon stoppen met dingen in je mond stoppen. Het stoppen met roken is je ook gelukt. Waarom dit dan niet?

Login of registreer om te reageren
26-12-2019 om 13:14 uur

Er zijn tegenwoordig zoveel suikervrije mintjes en snoepjes te koop. Een goede tip is als je trek krijgt en het is nog geen etenstijd, om dan een glas water te drinken. Dan is de trek weg hoor. Of knabbel een paar worteltjes, komkommer of tomaatjes.

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 10:35 uur

Hallo Cooper,

Zoals Nckiie al schrijft kun je dit het beste met je eigen arts bespreken. Samen kunnen jullie kijken of een ander medicijn de oplossing is of dat misschien het stoppen met roken de oorzaak is van je hongergevoel. Trouwens super goed van je dat het je is gelukt om te stoppen na zo'n lange tijd te hebben gerookt. Fijne jaarwisseling.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren
30-12-2019 om 16:27 uur

allemaal bedankt voor de fijne reacties zal zeker met de huisarts bespreken
een fijn eindejaar en een gezond begin 2020 :x

Login of registreer om te reageren