Zeldzame aandoening

22-12-2019 om 13:04 uur

Na 2 maanden zoeken waar mijn kortademigheid en benauwdheid vandaan komt, ben ik nu 3 dagen opgenomen geweest en heb Bronchoscopie gehad. Ik hoop dinsdag meer duidelijkheid te krijgen.
Symptomen; kortademig bij inspanning die verder verergert. In de ochtend en avond flinke hoestbui zonder slijm opgeven. Vanaf begin steeds verspringende stekende pijn in wat ik dacht de ademhalingsspieren. Steeds rondom de ribben met pijn bij dieper inademen. Druk op de borst, pijn boven in borst links. Soms vlammende pijn in linkerflank links. Vooral bij liggen, en liggen op aangedane zijde geeft soms verlichting. Ook koude had hier negatieve invloed op.
Tegelijk met dit alles kreeg ik pijnlijke middelvinger links, wat mono artritis bleek. Nu speelt ook mijn rechterknie soms op.
Ik was enorm sportief; Krachttraining, hardlopen etc. Masseur van beroep, 62 jaar.
Ik hoop nu op een snelle diagnose want ik voel me een wrak. ..
Joke

Login of registreer om te reageren
22-12-2019 om 20:14 uur

Hoi Joke hopelijk heb je dinsdag een positieve uitslag! Wat is precies je vraag? Ik denk dat je al antwoorden hebt van je eigen artsen ( dinsdag ) voordat hier een arts reageert. Dat duurt soms door drukte en mogelijk nu door de feestdagen best lang! Succes.

Login of registreer om te reageren
22-12-2019 om 20:25 uur

Ik hoopte dat iemand iets herkent in mijn klachten. En natuurlijk hoop ik ook dinsdag antwoord te krijgen bij de longarts. Maar vooralsnog had niemand een idee, dus wellicht word ik hier iets wijzer...

Login of registreer om te reageren
22-12-2019 om 20:57 uur

Begrijp dat je op zoek bent naar herkenning. Ik vroeg t je omdat het bij vraag het de deskundige staat. Ik herken je klachten niet maar wens je wel veel beterschap!

Login of registreer om te reageren
22-12-2019 om 21:46 uur

Hoi Joke, heb je koorts gehad? Is het acuut begonnen of had je toenemende klachten en was je al bekend met een longziekte zoals astma of zo? Is er alleen een scopie gedaan of ook een CT scan?

Login of registreer om te reageren
22-12-2019 om 22:25 uur

Nooit eerder ziek geweest, geen koorts, Bronchoscopie 2x CT scan EN longfoto.
Het begon met druk op mijn borst en kortademigheid bij zwaardere inspanning. Het verergert gestaag (nu 2maanden klachten). Nu al bij zeer lichte inspanning benauwd.

Login of registreer om te reageren
23-12-2019 om 08:39 uur

Nojoke, Ja wacht even morgen af, inderdaad een antwoord van je eigen arts zal sneller gaan dan op het Forum. Mocht je een vraag hebben n.a.v. de uitslag dan kun je een nieuw topic aanmaken. Sterkte morgen!

Login of registreer om te reageren