Slecht nieuws voor mensen met ernstig astma. De behandeling in Davos uit basispakket

12-12-2019 om 16:29 uur

Wat een naar bericht zo aan het eind van het jaar voor mensen met ernstig astma! De behandeling van ernstig astma op de Toverberg uit het basispakket!

Helaas kom ik door een nare bacterie niet meer in aanmerking, maar oh oh wat een beslissing om dit te doen, zo kwalijk.

Wat heb ik veel mensen zien opknappen in het astmacentrum in Davos en wat heb ik daar veel geleerd!

Wat een domper, zoveel te halen daar en zo’n goed team.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 17:48 uur

Ben zelf geen astma patient maar wat een enorm domme zet zou dit zijn!
Echt niet te begrijpen zoiets..
Is dit al zeker of zijn er plannen? Echt bizar dit nieuws!

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 17:52 uur

Helaas al zeker!
En wat ik zo naar vind, aan het eind van het jaar kun je ook niet meer op zoek naar een verzekering die dit wellicht uit een aanvullende verzekering wil gaan vergoeden.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 18:01 uur

Was al heel erg lang bekend dat dit eruit zou gaan. Ik denk en weet bijna wel zeker dat er geen enkele verzekeraar is die dit uit de aanvullende verzekering gaat vergoeden dus daarnaar zoeken heeft geen nut helaas.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 18:02 uur
Reactie op jippie46

Helaas al zeker!
En wat ik zo naar vind, aan het eind van het jaar kun je ook niet meer op zoek naar een verzekering die dit wellicht uit een aanvullende verzekering wil gaan vergoeden.

je kan toch nu nog van ziektekosten verzekering veranderen? heb ik ook net gedaan

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 18:03 uur

Oh was dit al langer bekend, wat raar dat er niks over te lezen was op longfonds of heb ik dat gemist, kan ook , dus een petitie weinig zin alsnog....
Ja en welke av gaat dat vergoeden, reken er op dat je av dan een stuk duurder wordt en echt een boel

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 18:08 uur

Ja de plannen liggen er al maanden bijna t hele jaar al. Geen enkele verz neemt dit op in een aanvullend pakket, veel te duur als alle astma patienten dan daar naar toe overstappen.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 18:10 uur
Reactie op Stefanie

Was al heel erg lang bekend dat dit eruit zou gaan. Ik denk en weet bijna wel zeker dat er geen enkele verzekeraar is die dit uit de aanvullende verzekering gaat vergoeden dus daarnaar zoeken heeft geen nut helaas.

Dat zou dus kunnen betekenen dat binnen niet afzienbare tijd Davos de deuren zal kunnen sluiten.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 18:15 uur

Klopt je kunt nog wel veranderen van zorgverzek maar dit neemt niemand op in zn av, ja als de av dubbel zo duur wordt of meer..
Daarom is het ook zo triest, dit kun je niet op een andere manier verzekeren of bekostigen, gezond zijn en blijven wordt weer iets vd rijken
Ik zal wel wat gemist hebben maar heb ook niks op t longfonds gelezen of in het blad??
Lijkt mij toch een belangrijk punt.

Login of registreer om te reageren