Merem heideheuvel heeft vandaag gebeld

10-12-2019 om 21:28 uur

Hallo mensjes 4 maanden gewacht enne daar kwam de verlossende telefoontje ik mag naar de heideheuvel voor 6 tot 12 weken vindt het eg spannend om eerlijk te zijn

Login of registreer om te reageren
10-12-2019 om 21:29 uur
Reactie op Oda33

Hallo mensjes 4 maanden gewacht enne daar kwam de verlossende telefoontje ik mag naar de heideheuvel voor 6 tot 12 weken vindt het eg spannend om eerlijk te zijn

30 december wordt ik opgenomen

Login of registreer om te reageren
11-12-2019 om 07:02 uur
Reactie op Oda33
Reactie op Oda33
Hallo mensjes 4 maanden gewacht enne daar kwam de verlossende telefoontje ik mag naar de heideheuvel voor 6 tot 12 weken vindt het eg spannend om eerlijk te zijn

30 december wordt ik opgenomen

Pffffffffff das lang wachten, mijn longarts heeft het voor mij ook aangevraagd ,Heideheuvelof Dekkerswald in Groesbeek..Wist niet dat het zolang zou duren .Ik hoor t vandaag..
Maar scc in ieder geval. Ben benieuwd hoe het daar is. Laat wat weten op het forum.

Login of registreer om te reageren
11-12-2019 om 07:48 uur

In het topic Longrevalidatie, gesprek Merm(Heideheuvel) staat duidelijke informatie. Dat gaat veel over 2019, dus aardig recent.

De wachttijd is mede afhankelijk van hoeveel weken je gaat revalideren. Er moet plaats zijn in die betreffende groep.

Succes met revalideren allebei.

Login of registreer om te reageren
11-12-2019 om 07:56 uur

Hoi suus,

Ik wordt voor eerste 6 weken opgenomen op de schakel en daarna is bedoeling dat ik voor 6 naar een wat makkelijker open afdeling mag

Groetjes oda

Login of registreer om te reageren
11-12-2019 om 08:26 uur

@Oda33
Spannend.
Voor iedere afdeling geldt min of meer hetzelfde. Ze kunnen je diagnose kunnen verfijnen en je medicatie bijstellen.
Veel mensen verwachten beter te worden. Dat is een illusie. Je leert wel om gezonder om te gaan met je luchtwegaandoening.
Ook wordt je kracht en conditie getraind bij fysio.

Na opname is het voor iedereen anders. Dat is bijvoorbeeld afhankelijk van je persoonlijke omstandigheden, hoe makkelijk je alle tips kunt toepassen, je diagnose en de zorgverleners die je thuis hebt.
Dat betekent dat de een snel weer volop werkt, de ander blijft doorsukkelen en de volgende iets daar tussenin.

Succes.

Login of registreer om te reageren
11-12-2019 om 13:26 uur

Mijn zoon heeft er een paar maanden gezeten, om hem weer terug op de rails te krijgen. Ik vond het eerlijk gezegd niet allemaal even positief. Wel goede begeleiding van een maatschappelijk werkster, maar het scheelde sowieso per groepsleider.
Niet te hoge verwachtingen hebben, je longaandoening kan hooguit stabieler worden, of je leert er beter mee omgaan.

Login of registreer om te reageren
11-12-2019 om 20:36 uur

Is dat voor elke longaandoening, en hoe en wanner word je daar toe verwezen?

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 08:52 uur

Dit jaar is de wachttijd ook flink opgelopen, omdat mensen toch genoeg ondersteuning en begeleiding nodig hebben voorheen was het in totaal 2-3 maanden. Ik werd in september aangemeld en kon in januari pas terecht uiteindelijk eerder door mijn longarts, die was het zat dat ik continu in het zkh lag en hh maar niks van zich liet horen en had 4-6 weken belooft na intake.

Het hangt er ook vanaf of je PMT etc in je revalidatiepakket hebt zitten dan is de wachttijd sowieso langer...

En op welke afdeling kom je? Het hoogt of heideborg wat nu de plantaan heet. Ik zat op heideborg en vond de vrijheid daar heel fijn:) en was echt een gemengde groep, van 23-70 jaar was de leeftijdsverspreiding ongeveer:p en op het hoogt was er toen 1 jong iemand en voor de rest 50+ voornamelijk

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 10:20 uur

@Ingrid22
Bij Merem Heideheuvel kun je voor allerlei longaandoeningen terecht.

Er zijn verschillende revalidatiecentra waar klinische longrevalidatie wordt aangeboden. Bijvoorbeeld Ciro, Dekkerswald, Merem (Heideheuvel) of Davos. Ieder centrum heeft zijn eigen specialiteit, vaak van oudsher.
De aanmeldcriteria zijn vaak te vinden op de betreffende website. Die van Merem Heideheuvel staan hier, onder het kopje 'Welke patiƫnt komt in aanmerking':
https://www.merem.nl/voor-verwijzers/complex-chronische-longaandoeningen.
Ik vermoed dat andere klinieken vergelijkbare ingangseisen aanhouden.

Login of registreer om te reageren