Longfyseem

10-12-2019 om 18:45 uur

Hallo daar ben ik weer. Vandaag bij longverpleegkundige geweest en ct scan bekeken. Daar werd mij wat meer verteld over mijn longemfyseem en de gaten aangewezen in mijn beide longen ook werd vergeleken met 2015 en daar zag je toch duidelijk een verslechtering. Ze zei dat de randen mooi er uit zagen maar dat vooral de rechterlong aan de bovenkant behoorlijk was aangeddaan..
Toen ik vroeg of ik nu snel dood ging zei ze dat ik me niet zoveel zorgen moest maken en als de tijd daar was de longarts mij dat duidelijk zou vertellen.
Toen ik zei dat ik in gold 2 sinds kort reageerde door te zeggen dat de goldfase los staat van je emfyseem.
Ik begrijp er nu niets meer van.
En kun je binnen 4 tot 5 jaar ineens zo snel achteruit gaan . Ben zelfs nu 4 jaar rookvrij. Maar o O O die angst maakt me gek
Vooral als ik het gesprek weer in mijn hoofd doorneem komen sommige uitspraken weer negatiever binnen en verschijnt dat doem scenario

Login of registreer om te reageren
11-12-2019 om 12:22 uur

Als je met zoveel vragen zit en er angstig van wordt, opnieuw een afspraak maken en vertellen en door vragen.
Of bij je huisarts kan ook, meestal krijgen zij ook de info doorgestuurd en kan een goed gesprek veel angst weg nemen.
Ja je kan snel achteruit gaan maar het kan ook weer jaren stilstaan, dit is voor iedereen anders en is geen 1 antwoord op.
De gold fase gebruiken ze ook minder , nu heb je ook nog weer een letter erachter wat iets zegt, kan het niet uitleggen, mij energie ontbreekt maar vragen en nog eens vragen aan je artsen, heb je recht op!
Sterkte!

Login of registreer om te reageren