een jaar later

10-12-2019 om 12:49 uur

Ik heb een jaar geleden longontsteking gehad, ben veel te snel weer aan het werk gegaan onder druk van mijn werkgever. Het hele jaar me niet echt goed gevoeld, drie weken geleden ging het mis. Enorm hijgen, verward, woorden door elkaar halen. Afgelopen weekend in het ziekenhuis gekomen met een temperatuur van 35, enorme koppijn, hele lichaam doet zeer. Spieren willen niet ontspannen, ik wist in het ziekenhuis mijn telefoonnummer niet, mijn postcode niet. Ik ben heel duizelig en heb moeite met lopen.
Ik heb enorme spanning op mijn werk (onderwijs), ik wacht nog op de uitslag van de bloedonderzoeken.
Zou die longontsteking van vorig jaar hier mee te maken kunnen hebben? Mijn longen zijn nu goed, bloeddruk ook.
Ik ben alleen en blijf dus ook maar piekeren.

Login of registreer om te reageren
10-12-2019 om 16:50 uur

Klinkt meer als een soort paniekaanval, hyperventilatie. Het kan zijn dat je inderdaad niet goed hersteld bent, zodat het heel lang kan naijlen. Zeker in combinatie met een hoge werkdruk of stress. Wel fijn dat je bloeddruk goed is en je longen blijkbaar ook niks geks laten horen.
Ik denk dat jij een tijd rust moet nemen. Lekker naar buiten, wandelen, geen kopzorgen aan je hoofd.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 08:30 uur

Hallo Emanuell,

We zijn het eens met het antwoord van Thirza. We raden je aan een gesprek met je huisarts te hebben om te kijken wat je eraan kunt doen om weer goed te gaan functioneren. Je schrijft dat je longen goed zijn, daarom heeft het denken we geen zin om je vraag door te sturen naar een longarts. Veel sterkte.

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren