Foster Aerosol werkt niet?

10-12-2019 om 08:07 uur

Doordat ik een paar weken geleden gestopt ben met de Montelukast, nam de benauwdheid weer toe. Eerder had ik voor zo nodig Serevent maar omdat ik het daar deze zomer nog benauwder van kreeg durf ik dat niet meer te gebruiken. Van de huisarts heb ik nu Foster Aerosol gekregen met voorzetkamer. Ik heb het nu twee keer gebruikt, gisteravond en een half uurtje geleden. Maar ik merk geen verbetering, ben ik te ongeduldig?
Het inhaleren is ook nog even wennen omdat ik tot nu toe (11 jaar lang) alleen maar discussen had. Gisteravond weet ik niet zeker maar volgens mij ging het inhaleren vanmorgen wel goed.
Vandaag met zus op stap de ventolin zit standaard in de tas. Maar kijken hoe het gaat.

Login of registreer om te reageren
10-12-2019 om 09:03 uur

Ik begrijp dat je voor het eerst een aerosol met voorzetkamer gebruikt, klopt dat?
Heeft de huisarts of apotheek je het gebruik uitgelegd? Een goede inhalatietechniek is essentieel voor een optimale werking van een aerosol.

Foster bestaat uit een ontstekingsremmer (beclometason) en een luchtwegverwijder (formoterol).
Formoterol werkt in theorie na 1-3 minuten. De werkingsduur is ongeveer 12 uur.

Gun jezelf wat tijd om te wennen aan de andere inhalatietechniek. Als dat goed gaat, voel je vanzelf of Foster bij jou doet wat je ervan verwacht.
Twijfel je over je inhalatietechniek of de werking van Foster, dan overleg je met je arts.

Zeer goed zelfmanagement als je Ventolin meeneemt tijdens het uitstapje met je zus.
Was het leuk?

Login of registreer om te reageren
10-12-2019 om 17:41 uur

Dank Suus, de apotheker heeft mij vandaag gebeld en me heel goed geholpen en dingen uitgelegd. Ik wil zoals gewoonlijk weer veel te snel:-)
Doordat er gister wat dingen bij elkaar langs zijn gegaan met het leveren van de medicijnen (mijn man heeft ze uiteindelijk opgehaald) is de werking mij helemaal niet uitgelegd en ook niet dat ik moest stoppen met de flixotide. Dat heeft de apotheker dus vanmorgen nog gedaan. Dus ik ga nu eerst de foster/aerosol 2 weken proberen, staat een goede uitleg (filmpje) op internet, met zo nodig ventolin. Mocht ik denken het inhaleren lukt toch niet goed dan neem ik weer contact op met de apotheek.

En het was gezellig vandaag met zus, dank je!!:-)

Login of registreer om te reageren
11-12-2019 om 21:36 uur

Dank @emsepems Na twee dagen heb ik nog niet het gevoel dat ik er beter van wordt. Na inhalatie vooral 's avonds een versnelde hartslag en trillerig. Gaat uiteindelijk weer over maar vandaag ook bijna de hele dag weer hoofdpijn gehad. Afgelopen nacht wakker van benauwdheid, dat was me echt nog nooit overkomen. Na ventolin wel weer geslapen maar vreselijk gedroomd, nachtmerrie, iets waar ik zelden of nooit last van heb. Maar ja wat komt waarvan. Ondertussen levert dit hele zoeken ook de (on) nodige stress op. Ik modder maar weer door.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 07:23 uur

Vandaag maar met de huisarts bellen voor een ander medicijn, dit gaat niet goed

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 07:31 uur

Heb dit maandag pas van de ha gekregen. Ik zie het vandaag nog even aan misschien verdwijnt het nog, anders bel ik eerst de apotheker maar een keer denk ik.
Maar dank voor je reactie.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 10:56 uur

Je kunt ook overgevoelig zijn voor de Formoterol. Dan werkt het dus omgekeerd. Foster is een prima middel op zich, maar niet voor iedereen. Staat ook in de bijsluiter, welke bijwerkingen je kunt krijgen en bij welke je aan de bel moet trekken.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 12:04 uur

Ik zou ook naar je arts bellen, zeker voor 't weekend, foster heeft even tijd nodig, missch is 't voor jou te heftig, er zijn nog zoveel soorten
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 12:07 uur

Van foster kan je idd trillerig van worden.

Login of registreer om te reageren
12-12-2019 om 12:30 uur

Klopt heb ik ook dat trillen en hartkloppingen maar dat wordt wel minder op den duur,maar het moet wel helpen en niet benauwder worden

Login of registreer om te reageren