Houtrook

30-11-2019 om 17:14 uur

Goedenavond iedereen,

Al tijden heb ik last van houtrook , gelukkig niet iedere dag maar het is toch een schande dat je nog mag stoken op hout.
Het is heel slecht voor het milieu en ook voor onze gezondheid. Ook al zijn er mensen die beweren dat het met "nieuwe" kachels wel meevalt...., bullshit!

Nou is er vandaag een Stook-alert, dit betekent dat mensen in zes provincies niet mogen stoken vandaag maar zoals gewoonlijk blijft iedereen gewoon lekker stoken en stinkt het weer een uur in de wind.

Wat kunnen we hier nou tegen doen ?

Login of registreer om te reageren
30-11-2019 om 17:21 uur

Ik ben het met je eens, Mark.
Voor mensen die er gevoelig voor zijn maar in het algemeen ook is het een ramp.

Ik heb alleen slecht nieuws voor je.
In het kader van het Klimaatakkoord is onze regering voornemens enkele duizenden houtgestookte biomassacentrales te bouwen als vervanging van het veel schonere aardgas.
Naar verwachting zal dit de uitstoot van fijnstof aanzienlijk verhogen.
Snapt u het nog?

Login of registreer om te reageren
08-12-2019 om 12:31 uur
Reactie op mark29

Goedenavond iedereen,

Al tijden heb ik last van houtrook , gelukkig niet iedere dag maar het is toch een schande dat je nog mag stoken op hout.
Het is heel slecht voor het milieu en ook voor onze gezondheid. Ook al zijn er mensen die beweren dat het met "nieuwe" kachels wel meevalt...., bullshit!

Nou is er vandaag een Stook-alert, dit betekent dat mensen in zes provincies niet mogen stoken vandaag maar zoals gewoonlijk blijft iedereen gewoon lekker stoken en stinkt het weer een uur in de wind.

Wat kunnen we hier nou tegen doen ?

Pfff, bij mij in de straat zitten er drie met een houtkachel ,maar zeg er maar niks van ,want ze lachen je uit.
Dus ik heb besloten bij 1 buurman zn drie kuub hout ongeschikt temaken voor zn kachel.
Al verschillende mailtjes naar de gemeente gestuurd.Maar die kunnen ook weinig doen.
Dus doe ik t zelf maar.

Login of registreer om te reageren
08-12-2019 om 13:47 uur

Vroeg ik me ook al .....zou er maar mee uitkijken

Login of registreer om te reageren
08-12-2019 om 17:39 uur

@Latzmann70
Loog je nou of gooi je loog over het stookhout?

Login of registreer om te reageren
09-12-2019 om 00:14 uur

Ik zou het niet doen, je speelt eigen rechter, snap je frustratie, heb er ook last van maar ik kan moeilijk van alles en iedereen waar ik last van heb, loog over gooien...
Niet mijn cup of tea!
Ga met je buren in gesprek, of verhuis desnoods, na je loog avontuur komt dit er toch wel van!
Ik ben omringd met buren met vuurkorfen, open haarden enz maar zoiets komt niet in mij op, vroegerrrr toen ik jong was dacht ik ook altijd dat niemand last van mij had, als ik de muziek net te hard zette,stiekem rookte in het fiestenhok, spijbelde....met teveel ranja op thuis kwam na een feestje hik, ik ben zo blij dat er geen looggoooiers waren...
Kom op nou, kun je niet maken!
Verbeter de wereld, begin bij jezelf!
Ik doe gewoon de ramen dicht,afzuiging uit, ben niet blij maar ga nooit over tot dit soort acties....
Sterkte maar houd de eer aan jezelf!

Login of registreer om te reageren
09-12-2019 om 06:43 uur

Je bent verkeerd bezig, Sjaak!

Wat is Loog?
Wat is loog vragen veel mensen zich af? Loog is in feite niets anders dan een middel om verf te verwijderen. Maar natuurlijk ook voor andere lakken te verwijderen. Logerij Westland gebruikt hier natronloog voor. Natronloog is daarbij een andere benaming voor natriumhydroxide (NaOH). Dit is een samenstelling die erg gevaarlijk kan zijn als je niet goed oppast. je leest dan ook vaak genoeg dat het thuis ook kan, maar dit raden wij ten alle tijden af. Je kunt er namelijk behoorlijke jeuk van krijgen, weefselbeschadiging en ernstige brandwonden. Ook veroorzaakt het blindheid of permanente schade aan het zicht en kan het het ademhalingstraject verbranden met de dampen die vrijkomen. Daarna gebeuren er nog een aantal processen in het traject om uw meubels weer terug te brengen naar blank hout, die wij niet uit de doeken zullen doen. dat blijft het geheim van de smid en is ook de reden dat wij voor onze kwaliteit staan.

Login of registreer om te reageren