Syndroom van Pierre-Marie -Bamberger?

24-11-2019 om 18:37 uur

Geachte deskundigen, ik heb hier al eens mijn vragen gesteld over de bacteriën de S. Aureus(gouden stafyokokken) en de E. Coli die een abces hebben veroorzaakt en daarnaast had ik nog een dierentuin vol aan bacteriën in mijn rechterlong. Nu heb ik hier ook al de volgende vraag gesteld; sinds alle ontstekingen weg zijn en het abces schoon is, kreeg ik de volgende klachten; pijn in mijn handen, benen, nek, enkels en onder rug. Sinds een week breidde deze klachten zich uit naar mijn spieren, ook de stijfheid van de genoemde ledematen neemt toe. Ook de pijn is vaak ondragelijk waardoor ik toch morfine tabletten in moet nemen, maar zelfs dan duurt het uren voor de pijn enigszins zakt. Ik neem dan max 80 mg morfine retard in, verdeeld over de dag. Een van de deskundige hier, opperde dat dit wel eens het syndroom van Pierre-Marie -Bamberger kan zijn. Nu kan ik pas op 3 december bij mijn longarts terecht, maar ik vind deze uitbreiding en toenamen van de pijn en stijfheid nogal verontrustend. Wat mij ook opvalt is dat als ik de airco te lang aan laat staan dat dan deze klachten nóg erger worden, ik kan gewoonweg niet slapen. Is dit bekend bij dit syndroom of kan het ook iets anders zijn? Natuurlijk zal ik dit ook overleggen met mijn eigen longarts, maar deze afspraak is nog ver weg. Alvast bedankt voor uw antwoord. Vriendelijke groet, Richard kersten

Login of registreer om te reageren
Zorgprofessional
26-11-2019 om 08:14 uur

Wat een nare klachten, zo heftig. Verergering door airco past niet bij dit syndroom zover ik weet. Uiteraard hebben mensen soms in de kou wel meer last van spieren en gewrichten. Hopelijk kan de longarts, of een reumatoloog, je meer uitsluitsel geven over wat er aan de hand is

Login of registreer om te reageren
26-11-2019 om 23:21 uur

Bonochi, bedankt voor uw antwoord, vriendelijke groet, Richard kersten

Login of registreer om te reageren